verwooks Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg får denne beskjeden hver gang jeg oppdaterer til ny bios på mitt MSI 648 MAX. Hva er betyr dette ? Og hvorfor skjer dette ? Oppdaterer manuelt ... BTW det er en AMI bios .. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Oppdateringsprogrammet sletter de innstillingene du har lagret for å laste "Bios Defaults", slik at du ikke får konflikter med gamle innstillinger. -KJ Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 ja det visst jeg .. og det er betydningen av denne beskjeden ? Virker lixom ikke sånn .. "BAD CHECKSUM" .. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 I følge de erfaringene jeg har gjort meg med mitt ASUS P4PE, så er det nettop det som skjer. BIOS skriver en checksum til chipen når du lagrer dine innstillinger. Når checksummen av de innstillingene på den nye BIOSen og det som var checksummen på dine gamle innstillinger ikke stemmer overrens, så kommer denne feilen. -KJ Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Det er ingen fare... skjer som regel på mange bios når du oppdaterer den, nettopp fordi den fjerner de gamle innstilliger og legger inn nye... og checksumen stemmer ikke.... ingen fare... for den skal ikke stemme med forrige checksum =) siden du har oppdatert bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå