Ni kon Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har brukt 18k bare i år på foto, og enda tar jeg ræva bilder 7498503[/snapback] Jeg har hørt det løsner skikkelig når du passerer 50.000,- så det er bare fortsette å handle på! 7498531[/snapback] Husker ennå kommentaren din: Velkommen til galskapens galopp mot økonomisk ruin Dette her er virkelig galskap. Spesielt med tanke på at jeg skulle drive med actionbilder av meg selv og hund i stor fart. Ikke lett på denne tiden av året, da samtlige bilder ender med å være uskarpe. Men det hindrer meg ikke å invistere 12 k neste år. Så gøy å vite at det løsner skikkelig når jeg runder 50k som er om 3-4 år Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har hørt det løsner skikkelig når du passerer 50.000,- så det er bare fortsette å handle på! Godt kona ikke leser her inne :o) 7498566[/snapback] He he he. Vi gutter vil alltid være gutter .) Lenke til kommentar
nyland Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt intekter fra diverse "stunt". Det innbærer selvfølgelig at det vil ta tid å fylle fotobaggen, men det gir meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?) Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?) 7498665[/snapback] Et sympatisk trekk og et prinsipp som jeg også prøver å leve etter. Heldigvis har jeg fått forholdsvis store pengegaver i år Lenke til kommentar
kimare Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt intekter fra diverse "stunt". Det innbærer selvfølgelig at det vil ta tid å fylle fotobaggen, men det gir meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?) 7498665[/snapback] Kjører samme filisofi, men har vunnet penger på oddsen som har kickstartet fotoøkonomien (jepp var fornuftig og innså at jeg antakeligvis kom til å tape mer enn jeg vant når kontoen hos Unibet tikket over 4000,- dermed ble den tømt). Jeg har også plukket opp gode bruktkjøp som jeg har solgt videre og tjent noe, her har jeg selvsagt også tapt penger men dersom du plukker opp billige og attraktive objektiver kan du tjene noen små slanter. Bruker selvsagt også pengegaver og andre penger som blir tilgjenglige for salg. Dermed har jeg klart meg greit uten å belaste familieøkonomien. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Da fikk jeg en ubrukt SB 600 til den latterlige pris av 500 kroner Noen ganger gjør man bare gode kupp. Den holder for mitt bruk inntil videre. Lenke til kommentar
haslunda Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 kjøpt meg en d50 kit med 18-55 mm nikor linse for ca 3 måneder siden. er veldig fornøud med kameraet ikke fult så fornøyd med linsa, så jeg kjøpte meg: Tamron AF 18-200 F3.5-6.3 XR Di-II LD Ni Tamron AF 70-300 F/4-5.6 DI Macro 1:2 N har kostet meg til sammen ca 12000 kr, men det er værdt det for 4 år siden kjøpte jeg meg en kombi gevær til 15000 kr og den er nesten ikke brukt, mens kamerat er brukt veldig mye Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har fått skaffet meg 30D + 24-105mm F4L IS = 19000. Koster mye. Neste blir vel 580EX eller 17-40mm F4L. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Vel, jeg kjøpte nettopp nytt kamera, og svidde av 8400 på det :/ det er en dyr hobby, sant nok. Men det er verdt det. Til sammen har jeg brukt ca 16000 på musikkinstrumenter og fotoutstyr. Med alle cd'er jeg har kjøpt har jeg brukt ca 27000. Det er mye penger:( Lenke til kommentar
morlie Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 brukt 11-12000 tipper jeg... Men for min del så synes jeg det er verdt det, imotsetning til min dvd samling på nesten 400 dvd'er som jeg kanskje har sett en gang og lagt bort. gleder meg til neste linsekjøpt 35-350mm (hvis jeg finner en da:/) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Ja, foto er en helvettes dyr hobby, men det er absolutt verdt det.. Har vel brukt ca. 10 000, men så blir det vel et nytt objektiv til 6-8 000 om noen dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå