Gå til innhold

Fotografering - Dyr hobby?


Anbefalte innlegg

Har brukt 18k bare i år på foto, og enda tar jeg ræva bilder :(

7498503[/snapback]

 

Jeg har hørt det løsner skikkelig når du passerer 50.000,- så det er bare fortsette å handle på!

 

 

;)

7498531[/snapback]

 

Husker ennå kommentaren din:

 

Velkommen til galskapens galopp mot økonomisk ruin :)

 

Dette her er virkelig galskap. Spesielt med tanke på at jeg skulle drive med actionbilder av meg selv og hund i stor fart. Ikke lett på denne tiden av året, da samtlige bilder ender med å være uskarpe.

 

Men det hindrer meg ikke å invistere 12 k neste år. Så gøy å vite at det løsner skikkelig når jeg runder 50k som er om 3-4 år :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt intekter fra diverse "stunt". Det innbærer selvfølgelig at det vil ta tid å fylle fotobaggen, men det gir meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?)

Lenke til kommentar
Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt  meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?)

7498665[/snapback]

 

Et sympatisk trekk :) og et prinsipp som jeg også prøver å leve etter. Heldigvis har jeg fått forholdsvis store pengegaver i år

Lenke til kommentar
Får å ikke snylte på familieøkonomien har jeg nå bestemmt at fotoinnkjøp skal IKKE finansieres av lønna til meg eller kona. Det innebærer at fotoutstyr nå blir finansiert av penger gitt til meg til bursdag/jul, overskudd på reiseregninger samt intekter fra diverse "stunt". Det innbærer selvfølgelig at det vil ta tid å fylle fotobaggen, men det gir meg god samvittighet og ikke minst god tid til å planlegge neste linsekjøp (2008?)

7498665[/snapback]

 

Kjører samme filisofi, men har vunnet penger på oddsen som har kickstartet fotoøkonomien (jepp var fornuftig og innså at jeg antakeligvis kom til å tape mer enn jeg vant når kontoen hos Unibet tikket over 4000,- dermed ble den tømt).

Jeg har også plukket opp gode bruktkjøp som jeg har solgt videre og tjent noe, her har jeg selvsagt også tapt penger men dersom du plukker opp billige og attraktive objektiver kan du tjene noen små slanter.

Bruker selvsagt også pengegaver og andre penger som blir tilgjenglige for salg.

Dermed har jeg klart meg greit uten å belaste familieøkonomien.

Lenke til kommentar

kjøpt meg en d50 kit med 18-55 mm nikor linse for ca 3 måneder siden. er veldig fornøud med kameraet ikke fult så fornøyd med linsa, så jeg kjøpte meg:

Tamron AF 18-200 F3.5-6.3 XR Di-II LD Ni

Tamron AF 70-300 F/4-5.6 DI Macro 1:2 N

har kostet meg til sammen ca 12000 kr, men det er værdt det

for 4 år siden kjøpte jeg meg en kombi gevær til 15000 kr og den er nesten ikke brukt, mens kamerat er brukt veldig mye

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...