Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når inntrer reell forskjell på 802.11g/b standard

Anbefalte innlegg

Hei,

Hjemme har jeg ADSL hastighet 724/256.

Trådløst aksesspunkt Zyxel ZyAir Z-500, dekker 802.11g/b standard.

Har en laptop jeg kjører trådløst med stikk-inn datakort 3Com Officeconnect Wireless 11g CardBus 54 Mbps 802.11g.

Laptop'en er på reparasjon, og fikk tilbud om å sette inn et originalt (Toshiba) Wireless B card for $20.00.

Hva er overføringshastigheten på 802.11b standarden?

Vil jeg merke forskjell i overføringshastigheten mellom b og g standarden, tatt i betraktning min relativt beskjedne ADSL hastighet?

Når blir den trådløse overføringen den reelle flaskehalsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved vanlig internettbruk vil du vel ikke merke noen forskjell, men ved overføring mellom datamaskiner under eget nettverk, vil du merke ganske stor forskjell. Altså, om du deler filer over ditt lokale nettverk, vil det gå veldig tregt for andre å hente filer fra deg, og vica versa.

Kan vel også hende at ettersom g standarden er såppass utbredt, at noen offentlige access points kun kjører på G standarden, selv om det er bakoverkompatibelt med b standarden.

Jeg kan ikke all verdens om dette, så vent å se litt hva andre skriver =)

Endret av w3p
Lenke til kommentar
....og jeg kan vel uansett bare stikke inn 3Com kortet mitt og være på 802.11g standard igjen....

...eller blir det krøll med 2 stk trådløse kort installert? (må et av dem deaktiveres?)

7284486[/snapback]

heheh, selvfølgelig ikke. Du får bare opp to nettverksgrensesnitt i Windows og du kan være tilkoblet to separate nett samtidig. Jeg som liker å pusle med nettverk ville bare sett på det som et pluss, men tviler på at du ser samme nytten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...