bjaa Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei Har et lite spørsmål, hvordan er det med å ta ut renter fra en konto? Har en "flexikonto" som det heter i følge nettbanken min, hvor jeg har opptjent litt renter som kunne vært greit å få tatt ut før jul, hvordan er det med å ta ut renter? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Rentene er bare en del av det du har på kontoen, hvis de har blitt godskrevet. Hvis ikke må du vente til de blir godskrevet, eller avslutte kontoen, for å få dem ut. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Nå kjenner ikke jeg til produktet "flexikonto", men hovedregelen er som "HeltNils" sier at rentene blir godskrevet 31. desember hvert år. Dette kan i enkelte tilfeller endres, men neppe på en vanlig personkonto. Har man derimot en større bedrift, kan man velge kapitalisering av renter f.eks. kvartalsvis. Enkelte banker kapitaliserer opptjente renter på valutakonti halvårlig istedenfor årlig som er det vanlige for kronekonti. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Skandiabanken godskriver renter hver måned. Alltid moro å få renter på 30,- kroner og sånt... Er det utenkelig at banken kan godskrive renter tidligere, dersom OP f.eks. tar kontakt og spør om det? Eller er de som regel vanskelig med sånt? Lenke til kommentar
starks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Tror nok mange banker er imøtekommende med å betale ut tidligere dersom du ønsker. Er vel en hovedregel at det er årlig oppgjør på renten, men om det skjer 31.desember eller en annen dato er sikkert mulig å variere. I allefall dersom du har såpass med penger på kontoen din at du bare skal ta ut rentene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå