Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjulmuttere rustet fast, hva nå?

Caddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nesten det samme skjedde på en gammel bil jeg og fatter'n skulle skifte hjul på. Mutterene satt så inni granskauen fast. FOr å løse det fant vi ut at vi skulle plassere et aluminiumsspett i hjulkrysset og dra til. Da får du større kraft på bolten, og de løsna med et smell alle boltene. :p Men det funka iallefall.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Vel.. jeg prøvde å bytte til piggdekk i stad, men fikk ikke av et eneste sommerdekk...

Nå har jeg spraya en klatt med rustløser på, men 10 minutter etter var det ikke noe bedre resultat.

Hva nå?  :cry:

7283328[/snapback]

Hva slags utstyr bruker du? Handmakt?

7283429[/snapback]

Håndmakt ja... Med sånnen dings som man vanligvis skrur opp hjulmuttere med....

Deg over:

Latmannsarm?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Latmannsarm (og event ei kraftpipe)! Sparer deg for mye banning. Og om du ikke vet hva latmannsarm er, så kan det vel kalles en kraftig forlenger. Ligner litt på denne:

momentnokkel.jpg

^ Momentnøkkel for deg som vil at hjula skal sitte, men samtidig ikke behøve å borre løs hjulboltene/mutterene til våren igjen.

Lenke til kommentar

Kraft * arm er det som gjelder! Spray på litt verktøykassepåboks og finn noe til å forlenge "armen" med, evt kan du bruke ei slegge og banke løs ytterst på hjulkrysset (ikke prøv dette dersom du er lite treffsikker). Selv pleier jeg å bruke beinet på ene siden av hjulkrysset og armen på andre siden og dra til samtidig som jeg sparker fra, funker i de aller fleste tilfellene.

Lenke til kommentar

He he.

Masse rustoppløser.

Et jernrør, så langt som mulig.

Sett jernrøret inn på krysset, skralla eller hva du løsner muttrene med.

Prøv å løsne de nå.

Funker ikke det så bruk kroppsvekten din. Legg hele vekten lengst mulig ut på jernrøret.

Har brukt denne metoden en gang på noen skikkelig ille muttre, gikk opp med en gang,

Skift derettermuttrene og kjøp en tube med aluminumspasta. Så har du til andre deler av bilen også. Husk at kobber korroderer ved kontakt med visse metaller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...