Caddy Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vel.. jeg prøvde å bytte til piggdekk i stad, men fikk ikke av et eneste sommerdekk... Nå har jeg spraya en klatt med rustløser på, men 10 minutter etter var det ikke noe bedre resultat. Hva nå? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) nesten det samme skjedde på en gammel bil jeg og fatter'n skulle skifte hjul på. Mutterene satt så inni granskauen fast. FOr å løse det fant vi ut at vi skulle plassere et aluminiumsspett i hjulkrysset og dra til. Da får du større kraft på bolten, og de løsna med et smell alle boltene. Men det funka iallefall. Endret 14. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ja samme tips vil jeg gi, større moment skal holde. Eventuelt spørre verksted da... Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vel.. jeg prøvde å bytte til piggdekk i stad, men fikk ikke av et eneste sommerdekk... Nå har jeg spraya en klatt med rustløser på, men 10 minutter etter var det ikke noe bedre resultat. Hva nå? 7283328[/snapback] Hva slags utstyr bruker du? Handmakt? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Bruk rustoppløser og latmansarm. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Vel.. jeg prøvde å bytte til piggdekk i stad, men fikk ikke av et eneste sommerdekk... Nå har jeg spraya en klatt med rustløser på, men 10 minutter etter var det ikke noe bedre resultat. Hva nå? 7283328[/snapback] Hva slags utstyr bruker du? Handmakt? 7283429[/snapback] Håndmakt ja... Med sånnen dings som man vanligvis skrur opp hjulmuttere med.... Deg over: Latmannsarm? Endret 14. november 2006 av Caddy Lenke til kommentar
notalive Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg er ikke helt sikker, men jeg vil tro det er en forlenget arm som gjør at du trenger mindre makt for større kraft. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg er ikke helt sikker, men jeg vil tro det er en forlenget arm som gjør at du trenger mindre makt for større kraft. 7283717[/snapback] Stemmer det. Trådstarter: Prøv og ha på cola. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Slegge! Hehe, sto å hamret som faen en hel dag for å få av på gamlebilen til pappa. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Om du ikke får den av etter og ha prøvd det vi har sagt, kan du jo bare dra til et verksted eller noen du kjenner som har trykkluft og utstyr og få di av. mvh anki Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Om du ikke får den av etter og ha prøvd det vi har sagt, kan du jo bare dra til et verksted eller noen du kjenner som har trykkluft og utstyr og få di av. mvh anki 7283887[/snapback] eller klikk mongo på hjulkrysset. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Takker for tips. Skal prøve noe av det her i værtfall.. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Latmannsarm (og event ei kraftpipe)! Sparer deg for mye banning. Og om du ikke vet hva latmannsarm er, så kan det vel kalles en kraftig forlenger. Ligner litt på denne: ^ Momentnøkkel for deg som vil at hjula skal sitte, men samtidig ikke behøve å borre løs hjulboltene/mutterene til våren igjen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Finn deg et stålrør eller lignende og tre inn på hjulkrysset. Så er det bare å ta i. Jo lenger rør jo mindre trenger du å ta i. Luftverktøy er likevel best. Mange hurtige slag er bedre enn et langt ooompf Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ha på tjukt fett når du først har fått dem av, så slipper du å streve til våren igjen. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 kobberpasta er også fint å ha på Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kraft * arm er det som gjelder! Spray på litt verktøykassepåboks og finn noe til å forlenge "armen" med, evt kan du bruke ei slegge og banke løs ytterst på hjulkrysset (ikke prøv dette dersom du er lite treffsikker). Selv pleier jeg å bruke beinet på ene siden av hjulkrysset og armen på andre siden og dra til samtidig som jeg sparker fra, funker i de aller fleste tilfellene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 He he. Masse rustoppløser. Et jernrør, så langt som mulig. Sett jernrøret inn på krysset, skralla eller hva du løsner muttrene med. Prøv å løsne de nå. Funker ikke det så bruk kroppsvekten din. Legg hele vekten lengst mulig ut på jernrøret. Har brukt denne metoden en gang på noen skikkelig ille muttre, gikk opp med en gang, Skift derettermuttrene og kjøp en tube med aluminumspasta. Så har du til andre deler av bilen også. Husk at kobber korroderer ved kontakt med visse metaller. Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det eneste negative med denne metoden er piper som kan sprekke og skraller som kan gå føyken av den høye belastningen I tillegg kan du risikere å ødelegge bolten Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det eneste negative med denne metoden er piper som kan sprekke og skraller som kan gå føyken av den høye belastningen I tillegg kan du risikere å ødelegge bolten 7299539[/snapback] enig. trykkluft er nok tingen. og masse fett etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå