Penrin Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Heisann. Jobben faser ut gamle PCer, og fikk raska til meg en gammel ''inventor'' PC Egentlig er vel ikke spørsmålet om den er god nok, men hva jeg kan bruke den tilm og hvordan jeg setter opp en server. Specs: Er en HP W4000 Hk:Ukjent CPU: Intel P4 2.0 Ghz Ram: 1.0gb HDD: 80GB Serveren skal kjøre Linux Ubuntu 6,10 På Forhånd takk MVH Stian Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Du kan kjøre veldig mye på den. webserver, ftp-server, kjøre public shell-tjeneste (f.eks), streame video og musikk fra den, lokal filserver, backup, torrents, bruke den som router med dhcp, dns.. ja, du kan kjøre veldig mye på den. Hva slags server trenger du? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Vet ikke hva jeg skal bruke den til, hadde tenkt på lokal server, backup og eller streaming. Men hva må jeg ha av programvare til det? Passer vel ikke inn i dette forumet men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Vet ikke hva jeg skal bruke den til, hadde tenkt på lokal server, backup og eller streaming. Men hva må jeg ha av programvare til det? Passer vel ikke inn i dette forumet men... 7286542[/snapback] Her gjør du det vanskelig for oss. Hvis du ikke vet hva du skal bruke maskinen til, kan du heller ikke spør om hvilken programvare du trenger. Finn ut hva du skal bruke maskinen til før du spør om hvilken programvare du trenger. Endret 14. november 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Skreiv hadde tenkt på lokal server, backup og eller streaming da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Skreiv hadde tenkt på lokal server, backup og eller streaming da... 7286756[/snapback] Skal du ha backup kan du vel bare dele en mappe/partisjon på serveren og kopiere innhold over på den fra klientene. Det finnes også mange programmer som gjør dette automatisk når du selv vil det. (google it). Skal du streame tror jeg DENNE og DENNE kan være til hjelp for deg. Er ikke sikker på dette, da jeg satt meg inn i det på 2 minutter. Begrepet "lokal server" er jeg ikke kjent med. Er det fildeling det er snakk om? I så fall er det vel bare å dele filene og vips: du har "fildeling". Endret 14. november 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå