bobb Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei Jeg har tenkt litt på egen hånd (ikke alltid så lurt), men jeg skal prøve å overføre noen HI8 videoer til PC. Dette trenger jeg et videocapture kort til. Jeg har sett meg ut et kort som ser ganske bra ut (for meg), men dette er er skjermkort, som jeg også trenger (det gamle er ikke særlig bra) Kortet heter "Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB Deluxe" og skryter av : "Video input supports real time video capture (up to 720x576), high quality video compression (MPEG II, MPEG I, AVI) and video editing" Dette skulle vel være nok til å overføre mine gamle HI8 filmer, og brenne dem til VCD? Jeg må legge til at jeg virkelig trenger et nytt skjermkort, og at et digitalt videokamera + firewire kort er på tur inn i huset. Så til saken : Vil dette kortet være tilstrekkelig til å få et "greit" resultat ? Selvfølgelig kunne jeg bruke et par tusen til på et skikkelig capture/redigerings system, men desverre har jeg ikke de pengene. Og, som sagt, vil jeg i løpet av kort tid være hel-digital. Hvis noen har erfaring med dette kortet, eller andre lignende kort, setter jeg pris på kommentarer til dette. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Har akkurat det samme kortet, og driver å kåler med å få video-inn til å funke. Ser ut som den ikke installerer "video-inn" av seg selv. Har installert nyeste driver (40.72), men fortsatt finner ingen programmer inn-kilden. Noen som har noe tips her. Mener jeg trenger å få installert WDM Capture delen.. EDIT: Fant nettop ut at jeg ikke har installert "Asus Live" (Video Capture) som visstnok skulle følge med pakka. Jeg kommer tilbake med info iløpet av helgen. [ Denne Melding var redigert av: tKila på 2002-11-14 13:04 ] Lenke til kommentar
bobb Skrevet 15. november 2002 Forfatter Del Skrevet 15. november 2002 Hei igjen. Jeg kapitulerte og kjøpte meg liksågodt et videocapturekort (Pinnacle DC10+) med software. Det kan se ut som at dette kortet fungerer bra. Jeg har kun hatt det i maskinen i et par dager, og har spilt inn ca en halv time. Dette er materiale jeg skal test dette kortet ut med. Jeg skal lage VCD av filmene mine, men helst ville jeg lage S-VCD eller DVD. Nå ser jeg at DVD brennere er kommet helt ned i ca 2000 kr, så det blir nok løsningen for meg. Jeg leste en artikkel på http://www.vcdhelp.us at man kan lure DVD spillere som ikke spiller S-VCD til å tro at det er en vanlig VCD. Har noen prøvd dette (funker det) Nå som jeg har fått meg et amatør videoredigerings utstyr, vil jeg nok bli en "pain in the A.." her i dette forumet, stille tåpelige spørsmål som er så amatørmessige at det vil gi dere frysninger. Imidlertid kan gode tips og råd forhindre dette, så hvis noen har linker til (helst norsk, svensk eller dansk) web steder som omtaler videoredigering, samt brenning av VCD/S-VCD eller DVD, ville jeg bli svært takknemlig. Forresten, har jeg kjøpt et greit kort, eller har jeg kjøpt katta i sekken ? Pinnacle DC10+ med Studio 7 for 2500 kr på Komplett Data. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 hmm vcdhelp.us sier du. Håper du har vært innom http://www.vcdhelp.com som er en noe mer troverdig kilde... Lenke til kommentar
ripset Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Har et AOpen Aeolus GF4-Ti 4200 med TV/Video inn og ut, og dette funker utmerket til å capture video med, og spille inn fra TV og Video, og selvsagt andre veien. Ingen driverproblemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå