jawisa Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg satte akkurat sammen en PC for svigers med en Duron 1300. Problemet er at kabinettet er relativt lite + at strømforsyningen står ganske nærme CPU-vifta. Alt i alt gjør dette til at CPU-temp ligger på 60-62 grader ved load (et par runder i 3DMark2001). Er dette en grei temperatur for en Duron 1300? Lenke til kommentar
TRS Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 er ikke akkurat skadelig (enda) men jeg ville annbefale og skaffe en bedre kjøler og evt et større kabinett......for eks Chieftec Dragon miditower til under 1000 lappen, og GlacialTech CPU-Vifte Socket A RetaiI Igloo2320 PRO Til 1,4GHz / XP2600+ til ca 200kr :smile: Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Takk for svar. Jeg har vurdert å kjøpe et kabinett med litt bedre plass slik at luftflyten blir bedre. Jeg regner med at det skulle holde for å få ned temp en 10 grader eller mer. CPU-viften skulle være grei nok. Kabinettet jeg kjøpte er et Q-Tec Midi tower ATX 6021CMD, Silver Value Line, m/300W AMD/P4 til bare 347,- på Komplett. At det er et MIDI-tårn er tull: hvis ikke DET er et MINI-tårn så har jeg aldri sett et mini-tårn.... Som sagt, problemet er at strømforsyningen sitter rett ved CPU-slotten på MSI hovedkortet jeg kjøpte, noe som gir veldig dårlig luftflyt til CPU. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 kan du ikke hive inn en 80mm enermax regulerende vifte rett bak cpu? det vil fikse problemet helt sikkert hos meg sitter cpu rett ved psu, har dette kabinettet. 2 12db vifter (inkl. cpu), 45 idle [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-11-13 09:49 ] Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 specs, glemte det Lenke til kommentar
Ash Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Vel, 60 grader er ikke akkurat sunt i det lange løp. Men funker maskinen stabilt så er det vel helt ok. Det er noen bioser som legger på "moms" på temperaturene så 60 grader trenger ikke være mer enn 50 reelt. Men ihvertfall, en kabinett-vifte vil ikke skade. Selv foretrekker jeg at prosessoren holder seg under 50 grader. Den maskinen jeg har nå blir ustabil og kræsjer ved >45 grader. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Ser ut til at kabinettet er av typen med vertikalmontert strømforsyning. Du vinner mange grader på CPU med å montere vifta slik at den blåser mot strømforsyninga og ikke ned mot prosessoren. Så lenge du ikke overklokker kan det også være forsøket verdt å senke kjernespenninga på CPU ett eller to hakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå