Gå til innhold

Ny prosessor - Hvilken ?


glucchip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK! :)

Tusen takk!

Da satser jeg på den :D

7292567[/snapback]

 

Nå glemmer du rammen. du må ha ny ram også og da er det jo nesten 2k bare for det. Det er derfor jeg anbefalte ett 939 system for da kan du bruke rammen du akllerede har!

 

Edit: å så ikke at det hovedkortet støttet ddr1 ram.

 

Er det det kortet som kun har 4x pci-e slot? hmm jeg ville gått for 939 uansett hvis det er de komponentene du velger for å få c2d. c2d er ikke så overlegent at det er verdt det. klokk x2 3800+ til 2.5ghz (som er rimelig enkelt) så slår du det c2d systemet greit!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Exa:

Er kortet som bare har PCI-E 4x, men det burde ikke være noe problem før en snakker om high end skjermkort.

 

Om en klokker en X2 til 2500MHz vil den ligge den noe over E6300. Men da snakker vi om overklokking E6300 ligger vel over X2-4200. Men det er klart at styrken til E6300 ligger i overklokkings potensialet som blir begrenset av hovedkortet. (mulig det er kommet fix nå).

 

Prisforskjellen Er da ikke stor om du kjøper en X2-3800 så koster den 1300 kroner, så bruker du 500 på hovedkort og prisen er 1800. Mao 200 å spare. Ytelsen vil være dårligere på stock. Men jeg er enig at i at en neppe blir å merke forskjellen.

E6300 er da litt nyere enn 939 som er påvei ut og oppsettet tilbyr en myk overgang til C2D hvor en både kan bruke DDRI minne, AGP skjermkort osv.

 

Mener det er et greit kjøp om en ønsker C2D. CPUn er en glimrende overklokker, noe en kan utnytte senere. Hovedkortet kan selges med minimalt tap (da max er 500 kr) om en ønsker et mer klokke villig kort og har råd til DDRII.

 

Fra anandtech:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The processor landscape has been changed once more thanks to AMD's extremely aggressive price cuts. The Core 2 Duo E6300 is a better performer than the X2 3800+ but is also more expensive, thankfully for the E6300's sake it is also faster than the 4200+ and the 4600+ in some benchmarks. Overall the E6300 is a better buy, but at stock speeds the advantage isn't nearly as great as the faster Core 2 parts. In many benchmarks the X2 4200+ isn't that far off the E6300's performance, sometimes even outperforming it at virtually the same price. Overclocking changes everything though, as our 2.592GHz E6300 ended up faster than AMD's FX-62 in almost every single benchmark. If you're not an overclocker, then the Athlon 64 X2 4200+ looks to be a competitive alternative to the Core 2 E6300.

Lenke

Lenke til kommentar

Litt av poenget mitt er at for å få en c2d så velger du ett veldig dårlig hovedkort. i motstning til 939 der man kan mange veldige gode kort til en god pris på bruktmarkedet.

 

har lest om folk som har gått fra 939 til ett vesentlig raskere oppsett med c2d men pga av at det ikke finnes noen virkelig gode hovedkort(ihvertfall ikke under 1500) osv så har rettogslett ikke systemet føltes noe særlig kjappere i daglig bruk. Så da har de byttet tilbake. og det tror jeg ikke akkurat blir bedre med ett så dårlig kort som det. og ettersom det klokker så dårlig så vil du ta igjen det lille forspranget du har i spill med ett ok 939 system også og da ser plutselig ikke c2d systemet så fristene ut lengre.

 

Men har man noen tusen mer å rutte med så er det ikke noen tvil! en kamerat kjøpte ds3, e6400 og 800mhz ram og klokket rett opp i 3,2(hadde han hvert en klokker av person så hadde han klart en god del mere) og da er det få amd systemer som klarer å følge med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...