knut Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er oppdaget et såkalt "buffer-overflow"-problem i driverne til trådløse nettverkskontrollere fra Broadcom. Les mer Lenke til kommentar
fattony2 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 irriterer meg at dere ikke legger ut link til exploitene. Lenke til kommentar
lalleh Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Da er det antageligvis det som er problemet med mitt trådløse nettverkskort! Noen som vet når Acer legger ut nye drivere? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det som er synd, er at Broadcom ikke har vært særlig villige til å frigi specs på de trådløse nettverkskontrollerne sine. De burde fulgt den linjen de har på sine nettverkskontrollere for kablet nettverk. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 irriterer meg at dere ikke legger ut link til exploitene. 7283304[/snapback] Akkurat det er bare bra, hadde blitt mer skuffet over Hardware dersom de gjorde dette i artikkelen sin. Og om en er mer enn en "hobby-hacker" som kun skal lage faenskap på f.eks. skolen, så vet du hvor du finner info om dette og lignende på nettet. Lenke til kommentar
Erl1d Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Broadcom er verdens største produsent av trådløst nettverksutstyr og leverer altså brikker til blant andre Linksys, Belkin, Dell og HP.og alikevel er linux støtten elendig Lenke til kommentar
SwissChesus Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Linksys har Broadcom chipset i en del av sine trådløse klientkort som selges i Europa. Har ikke modellnr her akkurat nå, men f.eks ene USB adapteret deres (den måtte kobles til med kabel) har Broadcom chipset. //Swiss Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Nå er ikke jeg noen guru på trådløst nettverk, men broadcomkortene skiller seg klart ut som de verste jeg har prøvd! Ikke bare er alternativene veldig begrenset (mtp. konfigurasjon og støtte for OS), men signal, overføring, etc. er MYE dårligere enn andre produkter i samme prisklasser, så dette overrasker meg ikke. Endret 14. november 2006 av Melkekartong Lenke til kommentar
knut Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Linksys har Broadcom chipset i en del av sine trådløse klientkort som selges i Europa. Har ikke modellnr her akkurat nå, men f.eks ene USB adapteret deres (den måtte kobles til med kabel) har Broadcom chipset. //Swiss 7286010[/snapback] Linksys har mange Broadcomprodukter i Europa. Blant annet de første utgavene av WPC54G og WMP54G. De senere utgavene benytter seg av et RaLink-brikkesett. WPC54GS og WMP54GS benytter seg fortsatt av et Broadcom-brikkesett. I tillegg er WRT54G, WRT54GS, WRT54GL, WAP54G med Broadcom. WRT54GC er Marvell om jeg husker riktig, og WRT300N i Europa er med Atheros. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Airport Express bruker et broadcom-chipset. Disse har lukket kildekode, og en av grunnene til dette er at dette kortet har mulighet til å sende på militære radiofrekvenser. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er ikke dette en gammel nyhet? Mener bestemt å ha lest om dette i sommer/høst. Eller gjaldt det kun for OS X da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå