Ariah Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Heisann Jeg bruker Hercules DJ Console som et eksternt lydkort. Men det finnes ikke noen linux drivere til det, (eller er det kanskje innebygd i kjernen nå?) ikke på hjemmesiden til Hercules hvæffal. Uaaaansett, det fungerer i hvertfall, for jeg får lyd ut av høytalerene, men det er kun når jeg bruker Amarok, all annen lyd er helt dødt uansett. Så noen som har noen forslag til hva jeg må gjøre for å få resten av systemet til å gi lyd fra seg? Kjører Ubuntu forresten... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hmm, kanskje du kan sjekke hva Amarok, som er et KDE-program, bruker? Kanskje det er ALSA mens resten av GNOME bruker OSS? Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 amarok er satt til å bruke oss, åssen setter jeg resten av systemet til å bruke dette? Lenke til kommentar
vasp Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 sett heller Amarok til å bruke alsa. da kan du kjøre flere applikasjoner med lyd samtidig. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 OSS er vel i dag bare et kompat-lag for alsa... Er det ikke noen "alsablah" kommandoer han kan kjøre for å få mer info? Forøvrig: Amarok bruker vel ingen lydsystemer direkte, men bruker gstreamer/Xine/Helix som så igjen bruker et eller annet lydsystem... Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 sett heller Amarok til å bruke alsa. da kan du kjøre flere applikasjoner med lyd samtidig. 7283416[/snapback] da får jeg en feilmelding Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Og feilmeldingen er? Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 "xine was unable to initialize any audio drivers" Lenke til kommentar
vasp Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Om ingen andre kommer med en løsning, så anbefaler jeg å legge inn pakken alsa-oss. Da kan du starte Amarok og andre OSS programmer ved å sette aoss foran. Eks: "aoss amarok" i console, eller redigere program entry i menyene. (bruk som siste løsning) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå