Dy§no Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nei, du må montere /dev/sdb2 først... mkdir /mnt/lol mount /dev/sdb2 /mnt/lol Så angir du banen (som da blir /mnt/lol/backup ). Husk dog at FAT32 ikke håndterer filer over 4Gb, så jeg håper det ikke er en diger partisjon ;-) Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
comicz Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Øh...En del av det du spør om er faktisk besvart i min vesle post :-) * partimage ser alle partisjoner * du kan ikke kjøre backup av en allerede montert partisjon * målpartisjonen, partisjonen backup-imaget skal havne på, må være montert. Og ang. montering er du inne på riktig spor... Om du kjører live-CD vil alle endringer du har gjort være borte uansett etter at du har reboota. Dersom det ikke er snakk om live-CD vil monteringen forsvinne(inntil du monterer igjen eller legger til automatisk montering ved oppstart), men katalogen(mountpointet) vil ikke forsvinne. Mountpoint er kun en katalog, ja, og partisjonen monteres "innunder" denne. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
comicz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du vet at du kan sjekke litt selv også? Klart det kan det! Jeg har ikke partimage "for hånden", men ved å gå inn på partimage sine hjemmesider og klikke på "Usage" fikk jeg straks et flott bilde som viser "Automatic split". Bruk det, og definer hvor stor fila max. skal være? http://www.partimage.org/Partimage-manual_Usage Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Partimage ser ut til å være et av de bedre alternativene for de som vil ha et gratis Image program iallefall Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det ligger en ganske god tutorial på freshmeat. Vet ikke om du har lest den.. http://freshmeat.net/articles/view/1375/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå