Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Du trenger ganske enkelt begge deler. Hadde jeg hatt samme data ville jeg gjort det på flekken 7303431[/snapback] Og om du var _helt_ nødt til å velge mellom enten minne eller grafikkort? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Et nesten hvilket som helst eksternt skjermkort vil hjelpe mye. Bare det å frigjøre RAMen sånn at du slipper å bruke sidevekslingsfilen like mye kommer du til å merke. I tillegg er 64MB integrert skjermkort ikke serlig effektivt igrunn. 512MB RAM er nok til Sims2, skjermkort er det eneste du trenger å oppgradere. Prosessoren er det IKKE nødvendig å bytte ut. Jeg tror det holder med et 7300GS-kort, eller kanskje et 7600 basert kort hvis du vil ha noe enda bedre. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Et nesten hvilket som helst eksternt skjermkort vil hjelpe mye. Bare det å frigjøre RAMen sånn at du slipper å bruke sidevekslingsfilen like mye kommer du til å merke.I tillegg er 64MB integrert skjermkort ikke serlig effektivt igrunn. 512MB RAM er nok til Sims2, skjermkort er det eneste du trenger å oppgradere. Prosessoren er det IKKE nødvendig å bytte ut. Jeg tror det holder med et 7300GS-kort, eller kanskje et 7600 basert kort hvis du vil ha noe enda bedre. 7303463[/snapback] , you know.... Virker på meg som om maskinen allerede bruker litt mye av sidevekslingsfilen, men det er mulig det er helt normalt. Når jeg ser på ytelse så ligger grafen nå på442 MB. Er helt grønn på det området rimeligvis. (firefox, skype, msn som er oppe nå.) Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Familiemaskinen som ungene bruker har 512MB RAM, og AMD Sempron 2800+ prosessor, og denne kjører Sims 2 flytende. Altså skal det ikke stå på minne og prosessor. Derimot har den et 6600GT skjermkort, som takler Sims 2 på full grafikk i 1280x1024, uten problemer. Vil dermed anbefale at du skaffer deg et noenlunde godt skjermkort først. Og 7300GS er ikke et skjermkort beregnet på spilling, snarere tvert imot. Vil anbefale at du skaffer deg et 7600GS, som en annen kar nevnte tidligere. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Familiemaskinen som ungene bruker har 512MB RAM, og AMD Sempron 2800+ prosessor, og denne kjører Sims 2 flytende. Altså skal det ikke stå på minne og prosessor. Derimot har den et 6600GT skjermkort, som takler Sims 2 på full grafikk i 1280x1024, uten problemer. Vil dermed anbefale at du skaffer deg et noenlunde godt skjermkort først. Og 7300GS er ikke et skjermkort beregnet på spilling, snarere tvert imot. Vil anbefale at du skaffer deg et 7600GS, som en annen kar nevnte tidligere. 7303585[/snapback] Oki. Det er håp i hengende snøre for bedre spillopplevelse med andre ord. Og bare for å bruke en gang til.... XFX GeForce 7900GS Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg testa sims2 på 7300 og det gikk da glatt. Er det ikke litt overkill med 7900 kort for sims`? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Hadde i grunn vært best om jeg bare kunne lånt et kort for å se hva jeg er fornøyd med. Virker ikke som det er så alt for mye som skal til. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Selv ville jeg valgt et GeForce 7600 GS kort uten å tvile. Koster 450 kr mer, og ytelsesforskjellen fra GF 7300 GS er formidabel (sjekk VGA-chart på Tom's Hardware). Dersom du i neste omgang koster på 512 MB mer minne har du en PC som holder lenge ennå (så lenge du ikke skal spille det nyeste og råeste). Klart at det noe "overkill" for Sims2, men da har du en PC (i og med en brukbar CPU), som drar de fleste spill på en akseptable måte. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Her må det nok prioriteres litt : 1: Skjermkort > Dette vil som sagt frigjøre ram og du vil ganske fort føle at ting går litt smooth, sims2 er jo et 3d spill så et kraftigere skjermkort vil nok ha en veldig god innvirkning på ytelsen. 2: Minne > Når du spiller spill så bør du stenge så mange programmer som mulig, skype, msn etc trenger ikke å kjøre mens du spiller. Har du p2p kjørende i bakgrunnene (kazaa, bittorrent, emule, limewire etc) så bør disse også stenges ned. Sims2 krever ikke så veldig mye minne, så 512 bør holde, men du vil merke betraktelig bedre ytelse på systemet og krevende programmer med 1024-2048 men dette blir opp til deg. Har du tenkt å oppgradere systemet for en stund så gå for 2048. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg skal ikke si hva du trenger, og jeg har heller ikke foretatt noen dyp analyse, men du skal få et eksempel. Datteren min har Athlon 64 3000+, 512 MB RAM og et 7300GS kort. Det går helt strålende å spille Sims2. Tidligere stod det et eldre ATI 8500 LE skjermkort i maskinen, da lagget det i Sims2. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Du trenger ganske enkelt begge deler. Hadde jeg hatt samme data ville jeg gjort det på flekken 7303431[/snapback] Og om du var _helt_ nødt til å velge mellom enten minne eller grafikkort? 7303455[/snapback] Det valget finnes ikke, har du ikke penger selg mora di OT: Du trenger faktiskt både og her. Semme som og bruke to vinterhjul på bilen det... Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Her må det nok prioriteres litt : 1: Skjermkort > Dette vil som sagt frigjøre ram og du vil ganske fort føle at ting går litt smooth, sims2 er jo et 3d spill så et kraftigere skjermkort vil nok ha en veldig god innvirkning på ytelsen. 2: Minne > Når du spiller spill så bør du stenge så mange programmer som mulig, skype, msn etc trenger ikke å kjøre mens du spiller. Har du p2p kjørende i bakgrunnene (kazaa, bittorrent, emule, limewire etc) så bør disse også stenges ned. Sims2 krever ikke så veldig mye minne, så 512 bør holde, men du vil merke betraktelig bedre ytelse på systemet og krevende programmer med 1024-2048 men dette blir opp til deg. Har du tenkt å oppgradere systemet for en stund så gå for 2048. 7303916[/snapback] Jeg stenger selvsagt skype og msn når jeg skal spille. Men jeg lar norton dure og gå, kanskje jeg burde stenge det også... hm... Dessuten er det jo noen programmer for trådløsforbindelsen som også får stå. Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Du trenger ganske enkelt begge deler. Hadde jeg hatt samme data ville jeg gjort det på flekken 7303431[/snapback] Og om du var _helt_ nødt til å velge mellom enten minne eller grafikkort? 7303455[/snapback] Det valget finnes ikke, har du ikke penger selg mora di OT: Du trenger faktiskt både og her. Semme som og bruke to vinterhjul på bilen det... 7303933[/snapback] Men jeg frigjør litt minne ved å kjøpe nytt kort da, så da får på sett og vis litt mer minne. Minne får jeg skrive opp på ønskelista til jul. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 1. pri:Dobling av minne 2.pri:Skjermkort. Synes 7600GT var et godt forslag fra før i tråden.Du må vel ikke ha det kortet for å spille Sims glatt,men tenk om du skulle finne på å spille et annet spill etterhvert som drar ressurser. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) 512MB RAM er fortsatt aksepabelt til de spill som finnes i dag, 1024Mb RAM for å spille Sims 2 er bare tull og vas. Det går fint ann å spille Battlefield2 med 512MB RAM, det har forholdsvis liten innvirkning på det grafiske og lagging i spillet. Nå er BF2 et spill som krever mye RAM, det er ikke Sims2. Så å oppgradere til mer RAM vil bare ha effekt på lastetiden inn til, inni og ut av spillet. Det er ikke snakk om å oppgradere PCen for flere tusen, jeg vil tro at Mirawen ønsker å bruke så lite penger som mulig og da er det bare tull å kjøpe 512MB RAM til når hun\han ikke trenger det... Det 7900-kortet er forresten VELDIG mye for pengene, men som nevnt litt mer enn du trenger; likevel, absolutt verd pengene! EDIT: retta noen feil Endret 18. november 2006 av Bluum Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Njaa,å spille Battlefield 2 med ei 512mb brikke kan den som vil gjøre Har prøvd det med 512x2,og kan vel ikke si at det var noen morsom opplevelse. Er enig i at 512mb holder,hvis hun skal spille Sims til evig tid. Endret 18. november 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Disse her og SIMS2 er i box for billig penger... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327614 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212 Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Hei! Her er jeg igjen. Jeg har bestemt meg for skjermkortet jeg vil kjøpe, men tenkte det var lurt å ta en siste sjekk innom her og se hva de mer datakyndige har å si om mitt valg. Asus GeForce 7600 GS Asus er et merke jeg er kjent med (i motsetning til gainward), så er litt derfor jeg velger det. Pluss at det ikke er det absolutt billigeste. (Jeg er litt skeptisk sånn sett, kall meg gal...) Såh... hva sier folket? Ikke noe å si på valget håper jeg? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Tror det er et bra kort. Det har ingen vifte og er derfor helt stillegående. Hvordan er det med vifter og lufting ellers i kabinettet? Hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Nja? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326120 Ikke minst dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317719 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå