Gå til innhold

finner ingen annen pc i nettverket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette din arbeids pc på jobb? Evnt er de andre pcène medlem i et domene mens du er i arbeidsgruppe... da står du utenfor..Løsning-Meld deg inn i domenet.

Hjemmenettverk: Har du samme IP oppsett som de andre? Løsning-konfigurer TCP/IP til samme som de andre. Mottar de automatisk mens du har fast IP i en annen range så finner du dem ikke.

Lenke til kommentar

Prøv dette (antar dere får tildelt IP automatisk fra dhcp)

Kjør- skriv cmd- her skriver du ipconfig /release så skriver du ipconfig /renew

Om ikke dette funker så kan det være du har fast IP. Dette må du evnt endre i TCP/IP. Eller sjekke om de andre pcène har en (fast ip) spesiell ip range og subnett så må du knfigurere deretter. Men husk å ikke ta en ip som allerede er opptatt.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Prøv dette (antar dere får tildelt IP automatisk fra dhcp)

Kjør- skriv cmd- her skriver du ipconfig /release så skriver du ipconfig /renew

Om ikke dette funker så kan det være du har fast IP. Dette må du evnt endre i TCP/IP. Eller sjekke om de andre pcène har en (fast ip) spesiell ip range og subnett så må du knfigurere deretter. Men husk å ikke ta en ip som allerede er opptatt.

7282499[/snapback]

eller ikke :p

er jo bare stress for systemansvarlig når vedkommende finner ut at den og den IP-en ikke funker...

Enleste da er vel bare å banke på døra til IT ansvarlig og smile pent :) (Går enda bedre hvis du får ei fin jente til å gjøre det for deg )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brannmur! Sjølvsagt.

For 2-3 veker sidan forsøkte eg å koble ny PC med den gamle via ruter. Gjekk igjennom smørbrødlista fleire gongar, men ikkje pokker om eg fekk kontakt. So leser eg dette temaet og "tu30r6" si tips om å slå av brannmurer. Det burde eg ha skjønt. Tenk so enkelt. No fungerer det. Tusen takk.

Endret av LarsRoan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...