morgan_kane Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 jeg har win xp sp2. jeg finner ingen andre datamaskiner i noen ardbeidsgrupper. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Er dette din arbeids pc på jobb? Evnt er de andre pcène medlem i et domene mens du er i arbeidsgruppe... da står du utenfor..Løsning-Meld deg inn i domenet. Hjemmenettverk: Har du samme IP oppsett som de andre? Løsning-konfigurer TCP/IP til samme som de andre. Mottar de automatisk mens du har fast IP i en annen range så finner du dem ikke. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 er på skolen i en arbeidsgruppe. er ikke med i et domene. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du sjekket IP oppsettet? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 det er sikkert noe brannmur som stenger for. eller er pc-ene satt opp slik at du ikke skal finne noen? Men har du tilgang til å disable brannmuren, prøv det. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 har ikke brannmur på, de andre finner hverandre. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 er dere i samme arbeidsgruppe? eller er dere i samme IP-range? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 samme arbeids gruppe Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Prøv dette (antar dere får tildelt IP automatisk fra dhcp) Kjør- skriv cmd- her skriver du ipconfig /release så skriver du ipconfig /renew Om ikke dette funker så kan det være du har fast IP. Dette må du evnt endre i TCP/IP. Eller sjekke om de andre pcène har en (fast ip) spesiell ip range og subnett så må du knfigurere deretter. Men husk å ikke ta en ip som allerede er opptatt. Endret 14. november 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Prøv dette (antar dere får tildelt IP automatisk fra dhcp) Kjør- skriv cmd- her skriver du ipconfig /release så skriver du ipconfig /renew Om ikke dette funker så kan det være du har fast IP. Dette må du evnt endre i TCP/IP. Eller sjekke om de andre pcène har en (fast ip) spesiell ip range og subnett så må du knfigurere deretter. Men husk å ikke ta en ip som allerede er opptatt. 7282499[/snapback] eller ikke er jo bare stress for systemansvarlig når vedkommende finner ut at den og den IP-en ikke funker... Enleste da er vel bare å banke på døra til IT ansvarlig og smile pent (Går enda bedre hvis du får ei fin jente til å gjøre det for deg ) Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 eehh Om det er problemer med rettigheter som gjør at du ikke kommer til TCP/IP. Og det viser seg at du er i APIPA. Så trenger du egentlig bare en restart av pcèn...Da får du tildelt en IP pånytt etter reboot. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 skal prøve straks. spiser pizza no. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Ferdig med pizzaen? Hva ble løsningen din? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 jeg skrudde av norton brannmur, så fant jeg de andre pc ene i nettverket. det rare er at aldri før har jeg trengt å skru av brannmuren til norton.. Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Brannmur! Sjølvsagt. For 2-3 veker sidan forsøkte eg å koble ny PC med den gamle via ruter. Gjekk igjennom smørbrødlista fleire gongar, men ikkje pokker om eg fekk kontakt. So leser eg dette temaet og "tu30r6" si tips om å slå av brannmurer. Det burde eg ha skjønt. Tenk so enkelt. No fungerer det. Tusen takk. Endret 3. juni 2007 av LarsRoan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå