bjornoss Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har en litt merkelig ting dere kanskje kan hjelpe meg med... Har to hd på 60 GB, begge med NTFS filsystem. Har en dagen ble den en hd(primary slave disken) borte, den vistes ikke i Windows XP. BIOS finner den men jeg hadde backup av atlt på disken så jeg tenkte at jeg kunn formatere den på nytt. Når jeg da kjørte fdisk, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne oppretten en ny partisjon selv om det viste at det ikke var non partisjoner der fra før. Dette er vel grunnen til at jeg ikke får slettet den NTFS partisjonen som i teorien skulle vært der selv om den ikke vises. Vil det hjelpe å bruke er program som partition magic?? Og hva er det som egentlig ahr skjedd. Kan også nevne at jeg har prøvd disken i en annen pc også med samme problem. På forhånd takk for hjelpsomme svar!! Bjørn Håkon Noss Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har du prøvd å formatert og opprettet partisjon om du kjører den som master? _________________ Dataparty i Bergen i romjulen!!! [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-11-13 08:00 ] Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hadde noe av d samme problemet selv.. Fant ut at Dos ikke liker NTFS... Boota opp med en Linux CD Og repatisjonerte.. Hvis du kan linux erikke dette noe problem... Part. Magic er heller ikke dumt.. Men jeg ville prøvd Linux.. Lenke til kommentar
bjornoss Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Ja, har det. Bare byttet jumpere så master ble slave og motsatt. Jeg testet å bruke oppstats diskettene til Win XP og da fikk jeg beskjed om at: "Installsjonsprogrammet har ikke tilgang til denne harddisken" dette var altså på slave disken. Bjørn Håkon Noss Lenke til kommentar
bjornoss Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Takk mastodon. Brodern min har i allefall bra peiling på linux så da får jeg håpe at det ordner seg... Bjørn Håkon Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Skjer det samme om du kun har den defekte i som master. Altså, om du kobler ut den andre harddisken. Kan jo prøve en W95/98 bootdisk, disse har iallefall jeg god erfaring med når det gjelder Fdisk. Lenke til kommentar
bjornoss Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Har brukt win98 boot disk og fdisk ja!! men jeg får prøve med linux og se om det hjelper, eller så kommer jeg tilbake med et nytt innlegg!! TAKK FOR HJELPEN SÅ LANGT Bjørn Håkon Noss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå