aas123 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei. Noen som vet, har 4X dvd brenner kommet i markedet. Hvis den har kommet hvor for jeg kjøpt den... Takk på forhånd. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 jeg ville ha ventet til noe raskere hadde kommet, siden 4x dvd brenner ikke er så veldig fort. Og det kommer til å ta en stund får å brenne ut flere giga. Mitt råd er å vente, eller kjøpe en harddisk i mellomtiden. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 08:44, skrev Divxdude:jeg ville ha ventet til noe raskere hadde kommet, siden 4x dvd brenner ikke er så veldig fort. Og det kommer til å ta en stund får å brenne ut flere giga.Mitt råd er å vente, eller kjøpe en harddisk i mellomtiden. 4x DVD treg? Det tilsvarer ca. 36x på CD-R. Hvis jeg ikke regner feil, så tilsvarer dette en full 4,7 GB plate på ca. 15 minutter. Ref. Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jada, her er 2 stk 4x brennere (fra komplett ) Sony 4x DVD-R / 2.4x DVD+R (3200 kr ) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl eller Pioneeer 4x DVD-R : (2600 kr) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Jeg ville gått for Sony da den støtter både DVD-R og DVD+R , og begge RW formatene. Maks kompatibilitet med andre ord :smile: 4x dvd-r er helt ok speed , 2x er for tregt :smile: 1x .. *grøss* Lenke til kommentar
obos Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Er det andre typer dvd brennere som dere kan anbefale? Jeg har tenkt å kjøpe en dvd brenner snart, men vil ikke drite meg ut og kjøpe en feil en :smile: [ Denne Melding var redigert av: obos på 2002-11-15 15:04 ] Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Ut i fra specs'ene hos Komplett så er det altså bare Pioneer som støtter 4x brenning. Litt synd, hadde vært greit å kunne ha et 4x +R/+RW alternativ.. Men det kommer vel... Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 DVD-R er veien å gå, forgjengeren til Pioneer DVR-A05 (4x som kommer 22.november på komplett), nemlig DVR-A04 (2x), har jo solgt i bøtter og spann. Jeg husker komplett hadde hundrevis av disse inne, og de ble jo solgt ut på litt over en måned da de hadde tilbud på den til rundt 2800,- Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Tja, godt mulig at DVD-R er veien å gå, etter hva jeg forstår er det jo fremdeles strid omkring de ulike formatene. Det som har fremkommet er jo at DVD+RW i kombinasjon med MR vil være den løsningen som er mest gunstig for databrukere. Ikke min påstand, bare hva som nevnes i datapresse rundt omkring. Uansett, dual mode DVD blir vel forhåpentligvis løsningen. En DVD med støtte for begge de to store formater ville jo vært midt i blinken. 4x eller bedre så klart... Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg venter på denne: NEC ND-1100 4X DVD+R 4X DVD-R 2.4X DVD+RW 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-11-15 22:07 ] Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Uten å ønske om å starte en krig her, vil jeg bare nevne at jeg mest tiltro til + standarden. I tillegg kan det nevnes at Sony brenneren (500A) som støtter både + og - standard får en fin tilførsel i starten av desember da sony kommer med ny firmware som gjør at den vil brenne 4x +R også! Uten å kunne vise til kilder akkurat nå, så har jeg lest litt om at + standarden er vesentlig raskere enn - standarden. Og at +2.4x ikke er veldig langt unna -4x når det gjelder å brenne en hel DVDr. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Kan jo nevne at komplett.no fikk inn Pioneer DVR-a05 på Tirsdag, og Onsdag kveld var alle plukket bort. Det var tilsammen 150stk. Sier litt :smile: Neste vareparti kommer inn 29.nov. En kamerat av meg skulle kjøpe den, men han må vente til den 29, siden han ikke forhåndsbestile! Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 150stk er vel ikke så mye når det skal dekke en stor andel forhandlere i skandinavia. Når forhandlerne har bestilt inn til lager er det vel tomt. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Nei, 150stk på komplett.no (Det er bare webshop). Komplett-data butikkene har ingenting med komplett.no og gjøre, de kjøper bare merkenavnet. Norkom gruppen fikk sikkert inn 1000stk. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 komplett.no gjør vel ikke annet enn å sjekke lagerstatus hos norkom!?! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Komplett har et eget lager som dekker norge, Tror de bestiller direkte fra produsentene? Er vel en av grunnene til at de kan selge til lavere priser på grunn av stort innkjøp. Lenke til kommentar
president Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Her er var det noen feilaktige uttalelser. Norek og Komplett har samme lagerstatus. Norek selger til forhandlere, Komplett til sluttbruker, men begge eies av Norkom. Komplett og Norek får altså varene sine fra Norkom. Når Komplett.no er tom, så er Norek tom også (Var akkurat inne og sjekket begge sidene). Norkom kjøper mye, men ikke alt direkte fra produsent. Correct me if I'm wrong.. Var forøvrig raskt ute og sikret meg en Pioneer DVR-105, jeg fikk den ikke til å lage et lesbart resultat med Noname-platene til Norek/Komplett, mens Pioneers DVD-R fungerte greit. [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-11-23 16:29 ] Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 16:25, skrev president:Her er var det noen feilaktige uttalelser. Norek og Komplett har samme lagerstatus. Norek selger til forhandlere, Komplett til sluttbruker, men begge eies av Norkom. Komplett og Norek får altså varene sine fra Norkom. Når Komplett.no er tom, så er Norek tom også (Var akkurat inne og sjekket begge sidene). Norkom kjøper mye, men ikke alt direkte fra produsent.Correct me if I'm wrong.. Stemmer det der. Ikke bare viser de samme status, men det er det samme lageret. Ligger på skolmar rett på utsiden av sandefjord. Kan også tillegge at det finnes en del papirwebshoper i norge. Ett eks. er MPX. Disse har ikke eget lager men fungerer ved at varene blir pakket og sendt hos grossisten. Så bestiller du varer der som kommer fra norkom blir de pakket og sendt fra sandefjord rett til kunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå