Gå til innhold

COD3 vs GOW

henrikr

Anbefalte innlegg

Har vært så heldig å få spilt begge spillene en stund nå.

På grunn av mine store forventinger til GOW ble jeg faktisk litt skuffet da jeg spilte det. Er da fin grafikk, men dette har jeg da sett før. Storyen er jo så og si borte, intens action og morsomme dialoger (Cole train) er alt som driver den videre. Kjedelig er ordet. Nå er jeg en person som bare må ha en vanedannede historie for at det skal være morsomt å spille. Det holder ikke at det bare ser fint ut. Kan ikke folk være linke flinke som blizzard til å lage historier? Syntes det blir altfor mye fokusering på at GOW skal se fint ut, så har de brukt mindre tid på ting som for meg er viktig. Det skal også sies at A knappen brukes til alt for mye.

Når det gjelder COD3 hadde jeg ikke særlig store forventinger, men etter å ha gjennomført treningen ankom jeg en intens slagmark med folk _overalt_. Jeg føler meg som en del av en liten krig. Jeg snur meg fram og tilbake og er i ekstase hvor bra frameraten er. Nå er andre verdenskrig brukt utallige ganger, men jeg syntes COD3 fortsatt har kommet med noe nytt. Grafikken er nydelig, gameplayen er herlig og andre verdenskrig hørtes nydelig ut i 5.1 surround.

Etter å spilt begge titlene var det ingen tvil om at hvilket spill som skal prioriteres. Lurer egentlig på om det bare er meg som er litt skuffet over GOW?

Noen som er med på COD MP? Gamertag: Mtnine Fury

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det. Standard COD? Jo kanskje, men det føltes ihvertfall som du tar del i noe. Du er en av få som kjemper i en stor krig. Jeg syntes ihvertfall COD gjør det på den best mulig måten.

Kom også på GOW ikke har den beste frameraten til tider. Ihvertfall ikke i cutscenes.

Lenke til kommentar
Er historien i CoD3 noe å skrive hjem om da? Jeg har ikke spillt det, so please tell.

7281927[/snapback]

MP delen er best. Selv synes jeg singleplayer delen er skikkelig bra. Føler på en måte at jeg er i en film, men det er jeg som har hovedrollen i den :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Har selv ikke spilt GoW, dog har jeg ikke sky høye forventninger til storyline. Når har vel den noen gang vært så mye å skryte av i skytespill?

Liker at du nevner blizzard som storyline, siden de har slaktet mye av det de selv har bygget opp. War3 storyline er ganske lik Starcraft sin, bare med orcer og alver. Ikke at det er negativt, men for meg selv var det mye av det gamle. WoW har vel egentlig ødelagt mye av storyline'n der og, skal innrømme at det er MYE bra der. Personlig elsker jeg den ved Mograin. Men mye er dumt nå etterhvert som blizzard legger til nye raser osv, de har tapt seg, iallefall i mine øyne (det har jo også noe med at mange av de beste i blizzard har forlatt selskapet gjennom tiden)

CoD3 SP har jeg kun spilt på veteran og kan ærlig si det er moro, desverre må jeg (mest på grunn av vanskelighets graden, og forventer det er ganske annerledes på lavere) ofte stille meg i bakgrunnen og la mine medsoldater gjøre endel av jobben. Dog får dette det til å føles mye mer ut som KRIG. Jeg må dukke, jeg må være forsiktig. Ikke noe "Hastalavista Baby" og sparke ned døra med hagla klar.

Storyline har vel aldri noe stort i WW2 spill heller, den er jo ganske fastsatt. Men selv syns jeg CoD serien har utmerket seg i måten de formidler den. Når man kommer over elven og inn i Stalingrad får man virkelig føle håpløsheten til russerne der de kjemper inbitt for å presse tyskerne tilbake. For ikke å nevne at oppdragene er variert uten at det føles som mange mini spill som er satt sammen til ett stort ett.

*phew* mye OT men dog! ^^

Lenke til kommentar
...og andre verdenskrig hørtes nydelig ut i 5.1 surround.

7281921[/snapback]

Herlig :!:

ja eg lo eg no, kommer nok av at eg ikkje har sovet ut på 2 døgn grunnet formiddagsskift :wee: Men eg er fulstwendig enig i det du sier om COD3, GeOW kommer i morra, så vi for se.

Lenke til kommentar
Er historien i CoD3 noe å skrive hjem om da? Jeg har ikke spillt det, so please tell.

7281927[/snapback]

MP delen er best. Selv synes jeg singleplayer delen er skikkelig bra. Føler på en måte at jeg er i en film, men det er jeg som har hovedrollen i den :)

7282054[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre selv :)

Lenke til kommentar
Eineste irriterende med lyden i COD er de altfor gjentakene germans at "ein eller anna plass" Og mye av de samme krigsropene fra tyskerene som vi hørte i COD2 og sikkert 1`ern også. Dette kunne vert bedre.

7282380[/snapback]

Haha!

Jeg går aldri lei av tyskernes : Eine Granade for so kommt! Eller noe sånt, helt genial replikk.

COD3 er ihvertfall et genialt spill! :) anbefales

Lenke til kommentar
Eineste irriterende med lyden i COD er de altfor gjentakene germans at "ein eller anna plass" Og mye av de samme krigsropene fra tyskerene som vi hørte i COD2 og sikkert 1`ern også. Dette kunne vert bedre.

7282380[/snapback]

"Germans! Behind the well!" Var nyttig første gang, men etter ett par minutt fattet jeg egentlig poenget. Syns også det var leit at soldatene, iallefall de kanadiske og amerikanske, har samme stemmer. De har ikke uttalelsen de har i cut-scenes osv. Polske har det dog "For Poland!"

Lenke til kommentar

er ikke enig i synet ditt på cod3 og gow gitt.. du mener de begge er standard.. Jeg har begge og mener det er de to feteste spillene som er gitt ut i år. gears innfrir noe så til de grader mye at det er en ren fryd å spille. de som ikke liker dette mangler kanskje litt skjeggvekst og dype stemmer??... for gears er testo-spill nummer en!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...