Gå til innhold

W2K slår ikke av maskina

Muffinman

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner heller ikke denne tanken at en BIOS-oppgradering som er lastet ned på en annen maskin, deretter virussjekket og "klarert", skal kunne utgjøre noen som helst risiko mot en annen maskin. Hvis du anser dette som noen risiko, så kan du i praksis ikke installere noenting på maskina det er snakk om.

Som det ble sagt tidligere i diskusjonen, så er Internett trygt så lenge man vet hva man holder på med, og så lenge man vet at man benytter sikre kilder.

Og det å sammenlikne en maskin som er fast oppkoblet til Internett med en PC uten fysisk oppkobling, men som har fått installert en BIOS-oppgradering fra Internett... Vel, det er simpelthen uvitenhet. Det er to forskjellige verdener det er snakk om. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-15 08:46, skrev slowcooler:

...og om strømstyringen er tilpasset NT/W2K/XP-systemene...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-11-15 08:54 ]</font>

Laptop`en er oppgradert fra NT 4.0 til W2k, og det funket i NT. Maskina som var oppgradert fra W98 løste jeg som beskrevet tidligere i tråden, og den funker fint nå.

Etter litt googling så skal jeg vel medgi at en av mange årsaker kan være dette som du er inne på med biosoppgradering. Men at det er så enkelt at biosoppdatering er det eneste som skal til i alle tilfeller finner jeg ikke sannsynlig etter å ha lest til øya ble røde om utallige mulige årsaks-sammenhenger.

Når det gjelder liten eller stor risiko ved å transportere en diskett med en nedlastet biosfil over på en maskin som står i dette nettverket, er det vedtatt at slikt ikke skal forekomme selv om risikoen er aldri så minimal. Risiko ved å installere software er det vel ikke så lenge den kommer på original cd fra leverandør og har fungert problemfritt på server og arbeids-stasjoner siden det ble installert - i 1998. Forøvrig er det snakk om en bransje som baserer seg på sikkerhet, og hvis det kom ut at man hadde kontakt mellom internett og nettverket her, selv noe så uskyldig som at en diskett med noe som er hentet fra nettet ble satt inn, ville dette svekke troverdigheten såpass mye at mange kunder ville valgt en annen leverandør. Dette er egentlig ikke diskuterbart, men opplest og vedtatt i bedrifts-strategien.

Det hjelper forbanna lite at kondomen er nesten 100% sikker hvis det blei kul på magan likevel...

Edit: Litt tilføyninger...

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-11-16 17:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-15 09:01, skrev ©-Man:

Sjekk denne registrysettingen

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon]

Value Name: PowerdownAfterShutdown

Data Type: REG_SZ (String Value)

Value Data: (0 = default, 1 = power down)

Laptop`en som det er problemer med, restarter seg når man velger "avslutt", slik at man må slå av akkurat når Windows er avsluttet og før den begynner å boote igjen. Det er altså ikke et mål at man skal slippe å trykke på powerknappen, bare å få bedre tid til dette.

Men tipset ditt skal jeg uansett se nærmere på når anledningen byr seg.

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-11-16 17:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...