JeffK Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Jeg har ett Sapphire X800 PRO VIVO 256MB som ble moddet til XT PE. Det er nødvendig med svak underklokking for at ikke kortet skal henge seg. Jeg vil ikke være avhengig av å streve med dette når Vista kommer til neste år, så jeg skal kjøpe et nytt kort over nyttår. Jeg har en AMD A64 3200+ Socket 754, så det er ikke aktuellt å oppgradere den. Jeg har ikke fulgt med i skjermkortmarkedet de siste to åra. Hva slags AGP skjermkort er det noe vits i å kjøpe til denne prosessoren? Det må ha TV-utgang. Jeg spiller bare FPS-spill, men ikke så veldig ofte. Endret 14. november 2006 av JeffK Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Det er vel heller teit å fortsette å gå på AGP versjoner av skjermkort i en såpass dyr klasse nå.. Prøv og få tak i et billig 754 hk som støtter PCI-E skjermkort. Feks ESC hk på komplett, eller abit NV-8 som er billig og bra og veldig OC vennlig, men hvis du har mange pci kort og S-ata blir det litt problemer med plass. x1950pro er en billig og bra alternativ til nytt skjermkort i Pci-e klasse, ellers kan du se på komplett.no sitt uke tilbud på skjermkort. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325105&cks=WYO Billig og bra, men yter dårligere enn x1950pro. Jeg fant også et par tester for deg http://www.hardwarezone.com/articles/view....2090&cid=3&pg=5 Håper det er noe som helst nytte, jeg er nemlig i akkurat samme dilemma som deg ,jeg har en 3200+ , S754 med Gigabyte K8NNXP 150, som jeg skal bytte til Abit NV-8 ( Test her ; http://www.newegg.com/Product/Product.asp?...N82E16813127220 Pris Guide ; https://prisguiden.no/product.php?productId=34856 Skal også kjøpe meg et x1950pro PCI-E Som sagt, håper det er noe nyttig i innlegget mitt Lykke til ! Edit ; Jeg tok mer info om S754 som faktisk støtter PCI-E , da AGP ikke er noe lenger vits å bygge på , hvis man gjerne vil ha datamaskin til å leve litt lenger .. Min mening Endret 14. november 2006 av FirstPrice Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Om han i såfall likevel skulle ønske å kjøpe AGP, så er det eneste logiske steget opp fra X800-kortet et X1950 Pro AGP. Men det koster 2100,- Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Nettopp. Men vel og merke, det er bare ATI. Nvidia har mange billig-kort løsninger, men om ytelsen @ Bang for bucks er tilstrekklig for X800Vivo vet jeg ikke. X800Vivo går vel over 7600 i ytelse ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Om han har et X800 Pro moddet til XT PE (eller noe som kjører i noe i nærheten, siden han sier han må klokke litt lavere), så er det vel ikke noe å hente på å gå til f.eks 7600GT nei, disse vil vel yte ganske likt mot hverandre. Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hva med PowerColor Radeon X1300PRO 512MB DDR2, AGP8X til 1099,-? Er det dårligere enn X800. Poenget var ikke å oppgradere, men heller å slippe ustabiliteten. Det hadde vært greit å gå litt opp i ytelse, men gidder ikke bruke mye penger på å bytte en hel del andre ting. Jeg kommer ikke til å overklokke eller oppgradere videre. Endret 14. november 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) VGA Charts - 1300 Pro vs X800XT PE X1300 Pro er bånn i forhold til X800XT PE. Edit: Hvis du skal kjøpe noe uten å miste noe særlig ytelse, må det nesten bli et 7600GT. Radeon X1650 Pro koster litt mindre enn 7600GT, men yter en del lavere enn ditt nåværende kort. Endret 14. november 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Rizzo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hei gutta, jeg henger meg på dere jeg. Har et A8N-sli Deluxe og en 3500+ AMD, så jeg sliter ikke med samme styret, sånn rent teknisk. Men, jeg har en anelse fetish for WoW, og nylig byttet jeg skjerm til en herlig samsung 204b som gir meg nativt 1600x1200 - hvilket er gudommelig generelt. Dessverre henger denne oppløsningen seg veldig, spesielt i grafisk krevende situasjoner i WoW, og andre applikasjoner som 3d-modellering osv. Jeg har behov for større FPS enn 1-3, og da trenger jeg tydeligvis et nytt skjermkort. Men jeg har hørt et sted at 1600x1200 bør ha et 512mb kort. Stemmer dette? Og hvilket kort bør jeg uansett gå for til syvende og sist? Flott om dere hjelper meg litt, og gjerne hold prisene på studentnivå. Ikke lavmål, men heller ikke Røkke. Takk på forhånd! mvh Mats Ps: Bør jeg ta hensyn til Vistas snarlige inntog? Vurderer å bare la den båten fare, da jeg ikke kommer til å oppgradere til Vista dagen etter norgeslanseringen uansett. Det blir sikkert over sommeren, og da kan et nytt kort være aktuelt for å bistå den situasjonen jeg eventuelt sitter med da Endret 14. november 2006 av Rizzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå