Gå til innhold

Intel Pentium 4 2,4 GHz

l1th1um_

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med dette her.. Har Abit IT7-MAX2 hk og Intel Pentium 4 2,4 Ghz 533Mhz cpu. Da jeg hadde bygd ferdig pc`n, måtte jeg inn i BIOS`n og stille opp klokkefrekvensen på cpu fra 800Mhz (100(standard-innstilling på hk)) og opp til 2,4 Ghz (133). Problemet mitt er at jeg har 2 valg på 2,4 GHz. 100 eller 133 FSB(?!) Noen som vet hva som er riktig for min prosessor? Jeg har nemlig en veldig høy temp på cpu (ca 55 grader idle og opp mot 60 grader ved høy belastning).

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du festet kjøleribba på en ordentlig måte? siden du har så høy temp. Jeg har en 2.4 som er overklokke til 2.8. og vcore på 1.650 og temp.etter 24 timer med prime ligger den på 44 grader.

Jeg har også en 2.53 som er oveklokka til 2.91 og vcore på 1.650 og temp. ligger også her på 50 grader etter 24 timer med prime.

Så det virker som du har gjort noe feil med kjøleløsningen din. Med boxed lå jeg rundt 60 grader overklokke på min [email protected]

Jeg kan godt fortelle deg mer, hvis du ønsker!

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si takk for alle svar, selv om jeg ikke har fått noe ut av det :grin: Jeg har sjekket opptil flere ganger om kjølinga er som den skal, men finner rett og slett ikke ut hva som er galt. Sendte mail til Komplett.no (kjøpte den der), men har ikke fått noe svar enda.. selv om det er 2 uker side jeg sendte den. De er vel opptatt :grin:

Anyway.. Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Abit sine kort generelt vser noe høyere temp. enn ASUS sine kort.

Min 2.4B lå på ca. 55C maks load med Swiftech MCX478B på mitt gamle Abit TH7II, mens den nå sjelden kommer over 40C på mitt ASUS P4PE. Kan umulig ha noe med noe annet enn BIOS å gjøre slik jeg ser det.

Uansett så anser jeg det som totalt uviktig om CPUen er 35 eller 60 grader så lenge maskina går stabilt.

-KJ

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde også det samme problemet med min 2.4 533b i begynnelsen. Var oppe på 66 grader i load!

Tok av den kjølende svarte saken under ribben som pentium sender med og påførte artiv silver 3 i stedet.

Jeg kjører nå stabilt på 2.8 med en idle temp på ca 42 grader og 60+ ved max load. Dette er med 2 kabinettvifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...