eUnaas Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Hei. jeg har tenkt til å bygge en pc. har noen noen erfaringer? Jeg har ikke så veldig god peiling. (det er sånn at jeg kan skifte prosessor, ram, og vifte) men har ikke så mye greie på jumper-innstilinger osv. (står slikt å bruksanvisningen) Hva trur dere? er det noe mikk og makk med å bygge en pc? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 næsj.. vanskelig er det ikke. nå til dags er det så og si ingen jumpere å fikle med (bortsett fra evt. master/slave jumpere på harddisk/cdrom), alle kabler går inn bare én vei, samme med ram, prosessor, etc. "så enkelt at selv far kan gjøre det" Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 ...vet det men... jeg hører hele tiden om folk som har fått ødligt cpu en under monterieng... vifdte som ikke har startet... feil bios instillinger... Lenke til kommentar
sof Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 møter du oppgaver du er usikker på eller ikke får til, er det bare å legge inn et innlegg i dette forumet. nok av smarte mennesker her... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 16. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2001 ...vet det dette forumet er supert! får ALLTID raske og gode svar! ...men kan det ikke ofte være forsent å spøre (men oppdager vell ikke feilen for det er forsent?) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 For å øke "overlevelsesgraden" til CPU trur eg det er bedre å montere / demontere med hovedkortet uttafor kabinettet. En får mer oversikt og plass enn inni kabinettet. Tør også påstå at de nye kjølerene som er festet med skruer til kortet er "greiere" med CPU under montering enn de "gamle" med fjær og bøyle/klips som festes mot socket'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå