Gå til innhold

Trenger hjelp - kjøpe Playstation 2 og Singstar

Egona

Anbefalte innlegg

Hei

Håper jeg er kommet til rett plass. Er tante til ei jente som jeg har lovet å kjøpe Singstar til. Jeg har kommet så langt at jeg har forstått at jeg må kjøpe noe som kalles for spillkonsoll og at det er en Playstation 2.

Nå skjønner dere sikkert at jeg er helt blank på dette. Kan noen hjelpe meg å forklare hva jeg må kjøpe for å kunne bruke Singstar og hva hver ting koster cirka? Ikke vær redd for å forklare som om du forklarer en idiot, jeg trenger dette inn med teskje... Når jeg kommer inn i butikken ser jeg bare masse som står Playstation 2 på og jeg skjønner ingen ting.

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen til forumet. :)

Mange butikker selger nå en bundle. Altså en pakke med Playstastion 2 (selve spillmaskinen) og Singstar Norsk-på-norsk (singstar-spillet med mikrofoner). Da har du egentlig alt du trenger for å komme i gang. Den pakka koster ca. 1500 kr.

Eller så kan du kjøpe kun en Playstation 2 som ligger ofte mellom 1.000 og 1.200 kr. + et valgfritt Singstar-spill med mikrofoner som koster ca. 500 kr.

Lenke til kommentar

Har selv ikke PS2 eller Singstar, men en kompis kjøpte jo PS2 og Buzz til moren sin 50 års dag. PS2 = Playstation 2, bare i tilfelle du ble forvirret.

Ja, du trenger en Playstation 2, det er to versjoner, hvor den ene er ganske liten og nett, og den andre bitte litt bedre. Tror pris for den lille er ca 900 på elkjøp? Og så kjøper du ett singstar set med 2 mikrofoner. Husker selv ikke om alle versjoner kommer med mikrofon, men du bør prøve å kjøpe noe som har musikk som passer til henne, Singstar Anthems blir kanskje ikke den store slageren hos henne, så du må nok nesten sjekke musikk smaken hennes.

Altså:

Playstation 2

Singstar "Ett eller annet"

2 Mikrofoner (dette er med i noen pakker såvidt jeg husker)

Lenke til kommentar

Oj, her fikk jeg kjapt svar :) Tusen takk! Er litt klokere nå, men lurer på en ting: Det ser ut som det følger med en sånn håndkontroll til konsollen. Trenger jeg den til Singstar? Eller går det an å kjøpe konsoll uten den?

Lenke til kommentar

håndkontroll følger med, og er helt nødvendig for å styre spill, uansett om det er singstar eller noe annet.

minnekort er veldig lurt å kjøpe, da det brukes til å ta vare på for eksempel poengsum i singstar, og andre viktige elementer. en konsoll uten minnekort er en dårlig ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...