G2Petter Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Hei. Jeg sliter med å få en boks som er inne i en annen boks til å bli sentrert vertikalt. Horisontalt er ikke noe problem, men jeg får ikke til å få den indre boksen til å flyte midt i den ytre boksen vertikalt. Her er kodene: <html> <head> <link rel="stylesheet" href="style.css" /> <title> Test av bokser </title> </head> <body> <div id="container"> <div id="box"> <p>Test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test.</p> </div> </div> </body> </html> body { background-color: green; } div#container { width: 600px; height: 400px; margin: 0px auto; border: 2px solid black; background-color: red; } div#box { width: 400px; height: 250px; margin: 0px auto; border: 2px solid black; background-color: blue; } Jeg kan ikke se for meg at dette bør være noe stort problem, for noen som kan dette godt, men det er ikke like lett for en nybegynner ... På forhånd takk for all hjelp. Endret 14. november 2006 av G2Petter Lenke til kommentar
pakke Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det er et stort problem, fordi vertical-align kun fungerer på tabellceller. Det finnes imidlertid noen mer eller mindre grisete løsninger på det, se f.eks her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå