Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Og da ville din maskin kokt over =) Jeg har en pa120.2 inni mitt pc6277b, men skjønner at du ikke får plass inni ditt. Plasser den utfor! Med shroud på begge sider og 6 120mm-vifter på 5 volt vil du ikke høre noe som helst. I alle fall: Jeg ville ikke prøvd med en reserator, den vil sannsynligvis ikke klare det. I alle fall ikke overklokket. Ideen med en radiator nedsunket i vann vil ikke fungere i lengden av praktiske årsaker. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Kunne kanskje bygd den inn i en boks eller lignende for å få den skjult? Et barebone kabinett kanskje? Jeg kan ta bilde av der hvor datan står på onsdag så kan du selv se at det er veldig liten plass rundt kabinettet, da jeg har en 10" eller 12" basskasse ved siden av... Det skal fæn ikke være lett! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvis det er liten plass rundt, hvordan skulle du få plass til reseratoren? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Tenkte å sette den oppå skrivebordet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tenkte å sette den oppå skrivebordet. 7320589[/snapback] Tror det vil være vanskelig for pumpen å drive vannet rundt med så mye slanger og så stor høydeforskjell. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Ja, kanskje sant det! Dere får si ifra om ting! Jeg kan ikke dette her... Bråker de pumpene du foreslo da? Hadde det vært mulig om du kunne satt sammen noe av det beste og lagt ved pris? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Fra vcore.dk: mcp655 - 799 thermochill pa120.3 - 749 3*120mm papst-vifter - 270 AS5 - 49 Fra microplex.no: Swiftech mcres micro - 195 Swiftech apogee - 495 swiftech mcw30 - 349 swiftech mcw60 - 595 + en del nipler, slanger, vanntilsetting og slangeklemmer. Blir med andre ord en del dyrere enn reserator, men det vil fungere utrolig mye bedre. Tviler som sagt på at reserator 2 vil klare å kjøle tilstrekkelig. Du kan bytte ut radiatoren med en billig en fra microplex (de fra cooltek er vel faktisk ganske gode), og bestille alt fra Norge. Men du får ikke ekstra moms fra danmark, de prisene som står på siden er de som gjelder. Det er overhodet ikke skummelt å sende fra danmark, jeg fikk mine varer like fort derifra som fra microplex. Dessuten slapp jeg på en eller annen måte MVA Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Du slipper unna MVA om de skriver det som en gave... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Du slipper unna MVA om de skriver det som en gave... 7320748[/snapback] Nei, for det er over 1000 kroner. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Jaok, men da får jeg se hva jeg bestiller da! Er vannkjøling lett å sette opp selv, for en som aldri har gjort det før? Vet du om disse er no bra? Evt. hvilken som er best... Endret 20. november 2006 av Intern Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det vanskeligste er å få plass til radiatoren. Hvis du monterer den eksternt ser jeg ikke hvordan det skal være vanskelig. Her er en svært bra guide til alt som bør gjøres i forkant: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331 Hvilket kabinett har du? Pumpen bråker så godt som ingenting om du setter den på noe vibrasjonsdempende materiale. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Har Antec sitt P180 kabinett... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Det er jo stort. Du kan jo prøve å få plass til radiator i toppen. Hvis det ikke går, kan du vurdere å kjøpe en 120.2, og plassere denne i toppen. Min pa120.2 kjøler en E6300 og et 7900gt og har svært gode temperaturer. Edit: Hvor mye har du i kabinettet fra før? Endret 20. november 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Vet ikke hvordan jeg skal kunne få festet denne i toppen men... Ser du i siggen ser du hva som sitter inni og du kan evt se vedlegget på forrige side! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) Av de der ville jeg gått for den nest nederste, eller den øverste. Edit: Og det skal ikke være noe problem å få plass til en pa120.3. Men du vil miste 2 5.25" brønner. Endret 20. november 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Tror jeg kommer til å gå for den øverste med tanke på at jeg kjører SLI. Mister jeg to 5.25" brønner må jeg skaffe meg ny DVD-rom Brenner DVD-RW, CD'er? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Alle dvd-brennere på markedet idag brenner alt. Du har 2 cd/dvd-rom/brennere? Har du noe mer i 5.25-brønnene? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har i øverste en DVD-rom Nest øverste har jeg en CD-RW Nest underste har jeg ingenting Og den nederste er separat fra de andre, og der har jeg en viftestyring... Se evt bilde på forrige side Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Dessuten slapp jeg på en eller annen måte MVA Samme gjelder for min del Francis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Sitter på skolen, så jeg gjør ikke så veldig grundig forarbeid, leser ikke igjennom hele tråden på nytt etc. Du bør få plass til en pa120.3 uten shroud der, med vifter. Du kan eventuelt måle og se etter. 89mm krever radiator + vifter. 430mm lang. Vil dog kreve en hel del skjæring. En ny dvd-brenner koster en slikk og ingenting, og erstatter de to du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå