Gå til innhold

Samsung GX-1S God deal?

Anbefalte innlegg

Samsung GX-1S

Er det noen som har noen erfaringer med dette kameraet? Jeg har 1.300 i trumf, og i bladet koster det 5.500. Det betyr at jeg kan få kameraet for 4.200.

Medfølgende et Schneider 18-55mm objektiv og et 50-200mm objektiv. Altså to objektiver som jeg får med. I prisguiden ligger dette opp imot 7-8.000 kroner for kamerahuset + begge objektivene. For kun huset + 18-55mm objektivet ligger det på ca 6.000.

Så da blir det slik

Prisguiden

- 6000 (Kun ETT objektiv: 18-55mm)

- 8000 (BEGGE objektivene: 18-55mm + 50-200mm)

Trumf

- 5500 (BEGGE objektivene: 18-55mm + 50-200mm)

My special-über-trumf-deal

- 4200 (BEGGE objektivene: 18-55mm + 50-200mm)

TRUMF

PRISGUIDEN

God deal? Bad deal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung GX-1S

Er det noen som har noen erfaringer med dette kameraet? Jeg har 1.300 i trumf, og i bladet koster det 5.500. Det betyr at jeg kan få kameraet for 4.200.

Først og fremst, det er en trykkfeil i bladet, det skal være Samsung GX-1L som de har til 5500. Hvis du ser på bildet (og i katalogen på nettet) er det den modellen som gjelder.

Men - det er uansett ikke noe dårlig tilbud, og kameraet er svært bra. Objektivene som følger med, regnes for å være blant de bedre kitobjektivene på markedet (begge to!), og kameraet er en nesten identisk kopi av Pentax *ist-DL2 (som aldri kom til Norge, Pentax og Samsung har et svært tett samarbeid på DSLR-fronten og deler til dels markedene seg i mellom). Optikken er Pentax-optikk med ny plast, og er absolutt å anbefale - og den prisen er veldig god!

Du kan lese en ganske utfyllende test av kameraet på Digit.no, vil du ha resulatet i kortform finner du det i konklusjonen. Det er et enkelt DSLR-kamera, og jeg synes kanskje at testen har dømt det litt hardt, men det er jo fastsatte kriterier. Når det er sagt, dette kameraet fikk en samlet score på 80% (og ganske mye trekk for lite tilbehør), mens "harde konkurrenter" som Sony Alpha A100 fikk 79%, og Canons nye 400D fikk 82%. Det er med andre ord ikke noe særlig dårligere enn de "hotteste" på markedet, og du vil garantert få mange svært gode bilder med dette oppsettet... Du kan også bruke all Pentax-optikk som noen gang er produsert på dette kameraet, riktignok må du regne med å bruke adapter på en del, og miste noe funksjonalitet/automatikk, men det virker, og kameraet kan måle lys gjennom alt glass du setter på. Det kan ikke f.eks. Nikon D80, samt mange flere...

Lenke til kommentar
Samsung GX-1S

Medfølgende et Schneider 18-55mm objektiv og et 50-200mm objektiv. Altså to objektiver som jeg får med. I prisguiden ligger dette opp imot 7-8.000 kroner for kamerahuset + begge objektivene. For kun huset + 18-55mm objektivet ligger det på ca 6.000.

JapanPhoto har forresten kameraet til 4999,- med bare 18-55, evt du kan kjøpe 50-200 i tillegg for 1499,-, men fremdeles blir jo Trumf sitt tilbud bedre...
Lenke til kommentar

Søker og autofokus. Søkeren er et GODT argument, og autofokus et middels, alt ettersom hva du bruker kamera. Veldig kjipt at Pentax fjernet deres beste argument i forhold til andre kamera, men men. Jeg savner større søker veldig mye når jeg fotograferer. Autofokus bruker jeg ikke på en måte som krever mer avansert enn det 1S gir meg, og hadde jeg hatt større søker ville den nok nesten aldri blitt brukt (fokuserer raskere for hånd i godt lys med god søker (mitt gamle canon film-SLR, søker større enn d2x) enn med autofokus på mitt 24mm sigma uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...