EvenEleven Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 hei, fra min tidligere post skjønte jeg at jeg kanskje adde dette og lurte litt på hva det er...? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 hei, fra min tidligere post skjønte jeg at jeg kanskje adde dette og lurte litt på hva det er...? 7280948[/snapback] tja, det er jo ikke akkurat et medisinsk begrep. Antagelig menes: 1. Økt vekst i et bestemt kroppsvev (feks. hud) under påvirkning av hormoner. Det er vel dette du har, hvis jeg leser din post riktig. Et annet eksempel er feks kvinner som får økt bryststørrelsen under(og etter) svangerskapet under påvirkning av prolactin (i tillegg til økt melkeproduksjon). Visse sykdommer (feks Morbus Cushing) kan føre til at abnormt store mengder hormoner produseres. Med store konsekvenser for kroppen. 2. Et kroppsvev (en kjertel, en tumor, et hyperplasi av en kjertel osv) som produserer hormoner (gjerne i økte mengder!) PS: Hormon skrives forresten med en "r" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå