Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skryt til Telenor

Anbefalte innlegg

Har telenor selv, egentlig aldri noe problemer! Når vi mistet linja våres så fikk vi faktisk gratis adsl i noen mnd siden det brått skjedde.

Linja var faktisk oppe, men de hadde klart å gjøre en feil i sentralen slik at jeg fikk bare en 5mbit linje.

Feil kan skje alle selskaper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også brukt Telenor ADSL i flere år, svært få problemer og alltid grei service. Da jeg flyttet gikk jeg over til UPC, synes også de gir helt OK service. Det eneste jeg krever er egentlig god oppetid, ping og max hastighet til enhver tid er ikke nødvendigvis det viktigste for meg.

Lenke til kommentar
Du har både rett og galt i dette, Amriden..

Store bedrifter som bygger sin virksomhet opp ved hjelp av en kalkyle på en viss prosent misfornøyde kunder, de vet akkurat hvor smertegrensen går er forkastelig.

La oss si at en bedrift på størrelse med Telenor har 10% misfornøyde kunder, er usikker på hvor mange kunder de har i Norge men det er over 1 mill..

Har du så 10% misfornøyde kunder så er det snakk om en hel landsdel, da er det snakk om at du driter i kundene dine..

Til sammenligning en bedrift med 100k kunder, med samme prosent så snakker vi om en liten by, og det er stor forskjell.  En by kan ha problemer, men en landsdel er helt feil.. Er selvsagt forenklet forklart, men i det store og det hele trur jeg at du forstår tankegangen..

7281950[/snapback]

Du har nok rett i at de ikke gir bedre kundeservice enn de må, kundeservice er som alle andre tjenester de tilbyr endel av kostnaden på ett abonnement. Dvs de må tilby en tjeneste som er konkurransedyktig og da ofrer man ofte litt på kundeservice. Den beste løsningen for f.eks Telenor er at det trengs minst mulig kundeservice, dvs solide løsninger som trenger lite support. ADSL begynner vel også å bli såpass etablert at teknologien er ganske utprøvd, dvs support har blitt enklere. Maskinvare/OS er jo en annen sak, dvs hvor enkelt det er for folk å koble seg opp, her har det jo også skjedd endel.

Lenke til kommentar

Jeg følte ihvertfall at jeg hadde grunn til å klage etter å ha ventet 4 1/2 måned på å få fasttelefon :hrm: De trengte ikke legge nye kabler eller noen ting, det var bare å koble det til igjen i sentralen etter at vi hadde vært bortreist en stund. Da de endelig sa de skulle gjøre noe, funket det fremdeles ikke. Telenor mente det var "vår egen feil" :ermm: Så jeg inviterte montøren til å komme hjem, slik at vi kunne slikke på telefonledningen sammen og se om vi kjente noe. Han takket nei, og gikk heller ut og hoppet litt i telefonstolpene en time eller to, så funket det.

Lenke til kommentar
ja hadde telenor før sykt dårlig linje, jeg bor rund 6km fra oslo og hadde en linje avstand på 5km, nå har jeg byta til smartcall, de har eget fibernet hvor jeg bor. vert mere stablit en telenor har NOEN GANG vert i det helle tatt.. down with telenor

7281564[/snapback]

hehe ja der har du nok grunnen til ustablit nett du var heldig som i det hele tatt ville fått adsl på denne linje avstanden telenors standarer er 3 -4 km vis du har 0.6mm eller høyere kvalitet på kobberet. (har jobbet for en isp på support siden)

og telenor det finnes ikke en internett leverandør som faktisk setter kundene inn i ett høyt fokus som de gjør men nede tid på 2-4 uker kan forekomme i lyn sesongen i norge mange gamle tele linjer går dessverre under jernbane overganger og under jernbanen dette er ikke altid like lett å utbedre siden det er da ulovelig eller kan til og med ta lang tid for å få en gravetilatelse snakker da om erfaring fra sommeren 2005 hvor akkuratt dette skjedde i oslo. (nei jeg har ikke jobbet for telenor) man kan også oppleve fenomenet grunnet mye gamelt utstyr i sentralene som har fått seg en smell eller lignende. og som faktisk må byttes ofte så er noe av dette utstyret ikke utskift bart i forhold til modul kort og må da gjøres en større jobb for å skifte deler / hele dslamen. (for de som ikke helt kjenner til begrepet dslam så er dette i praktisk en modulær switch hvor du kan sette inn eller ta ut linje kort) og ofte tar det opptil ei uke å få tilsendt dette fra utlandet inn til norge for å så shipes ut lokalisasjon \ lokal entreprenør eks. bravida smarcall osv.

jeg personlig er fornøyd med telenor selv om det kan forekomme uønsket og kjedelige feil mellom nodene \ sentralene spesielt vis du er på en ende fordeler ca 2-3 sentraler fra moder sentralen i linje nettet sliter en av disse vil du automatisk ende opp med skjegget i post kassen. men igjen dette vil du oppleve med alle andre isper som bennyter seg av det gamle telenettet og er avhengig av da telenor for å kunne gjøre en leveranse.

Lenke til kommentar

Jeg siterer meg selv fra "hat"-tråden:

Hold dere unna Telenor som ISP

Til de som eventuelt skulle snuble over denne tråden når de skal velge ISP:

Jeg har hatt Telenor fra midt på 90-tallet en gang.  Både vanlig oppringt analogt, ISDN og ADSL.  De siste 4 årene har jeg jobbet hjemmefra 3-4 dager i uken.  I løpet av alle disse (ca. 10) årene har jeg registrert at linjen har vært nede 3-tre ganger!  ADSL linjen har alltid vært raskere enn oppgitt når jeg har målt.

Kundeservice vet jeg dessverre ikke noe om, da jeg aldri har vært i kontakt med dem, utenom oppgradering/endring av abonnement.

Altså, Telenor anbefales!

7183967[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...