sirskorge Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Reinstallerte windows, og fant ut lyden min forsvant. Har installert drivere, har prøvd flere forsjellige. Dobbelskjekka høytalere, de funker. Lyden spiller i windows, men det kommer ikke noe. Verken musikk eller "windows lyder". :/ Noen som vet hva som kan være galt? Endret 14. november 2006 av sirskorge Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Prøvd flere forskjellige? Beste måten å installere lydkortet på, er å sette i CD med originaldrivere. Avslutt eventuelle program som starter fra CD. Gå til min datamaskin og enhetsbehandling. Klikk lydkort som skal være merket gult utropstegn og velg "oppdater driver". Legg CD-romen til søket. Muligens må du sette det opp etterpå, hvis du har et spesielt høyttalersystem. Hvilket lydkort er det snakk om? Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Prøvd flere forskjellige? Beste måten å installere lydkortet på, er å sette i CD med originaldrivere. Avslutt eventuelle program som starter fra CD. Gå til min datamaskin og enhetsbehandling. Klikk lydkort som skal være merket gult utropstegn og velg "oppdater driver". Legg CD-romen til søket. Muligens må du sette det opp etterpå, hvis du har et spesielt høyttalersystem. Hvilket lydkort er det snakk om? 7280803[/snapback] Det er integrert i hovedkortet. Men hvordan kan jeg finne ut hvilken type hovedkort jeg har? Har lagt in audio drivers, men ikke noe flere til hovedkortet siden jeg ikke har peiling på hvilken type det er. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken maskin er det? Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken maskin er det? 7280815[/snapback] AMD 64, Winxp Service pack 2. Om det var det du var ute etter. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du bygd den selv, eller er det en pakkemaskin? Må ha mer info for å kunne hjelpe deg... Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ja, bygd selv. Hadde null problemer med lyden før jeg reinstallerte Windows. Så tviler det kan være noe fysisk galt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kan du åpne dekselet og se om det står et modellnavn og nummer på hovedkortet? Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Og, jeg lette gjennom hele mailboxen, og fant ut hvilket kort det var. Så har alle de rette driverne installert osv. Endret 14. november 2006 av sirskorge Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Skal ikke mye til for å skjønne hva tråden handler om ut fra emnetittel. Sirskonge: Hvis du vil ha hjelp, må du komme med så mange opplysninger som mulig. Det du har nevnt til nå, hjelper ikke meg i å forstå hva som kan være galt. Tilbakestill Windows til før ditt første forsøk på driverinstallering. Forsøk så nevnte metode. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du skrudd av mute? står det på no lyd i det heletatt? er høytalerne koblet i riktig port? har gjort slike blemmer før, og formatert fordi lyden ikke virka ^^ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Han har jo dobbeltsjekket høyttalerne. Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Har du skrudd av mute? står det på no lyd i det heletatt? er høytalerne koblet i riktig port? har gjort slike blemmer før, og formatert fordi lyden ikke virka ^^ 7281263[/snapback] Har dobbelskjekka mute. Ser ut som jeg må ut å kjøpe enda ett nytt lydkort da. Ringte en såkalt "ekspert" - Men han sa han visste ikke hva som var galt. o.O Endret 14. november 2006 av sirskorge Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har du prøvd det jeg sa? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva slags hovedkort er det du har? Rull tilbake alle drivere, og innstaller de som fulgte med hovedkortet. Så går du på nett og oppdaterer chipset-driverne, resten er ikke så farlig med mindre de bugger, hvilket jeg ikke tror de gjør. Lenke til kommentar
sirskorge Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Har du prøvd det jeg sa? 7281310[/snapback] Nei ikke enda. Jeg lurer på, om jeg tar system restore en uke tilbake. Vil det funke selvom jeg har installert windows i går? Hva mister jeg? (Aldri gjort det før) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå