Gå til innhold

Laptop ødelagt av øl..

mushyn

Anbefalte innlegg

hei..

vorspielet ble litt for heftig, og laptop'en min ble ufrivillig våt. det resulterte først i at skjermen kutta ut, men maskinen gikk fortsatt. når jeg prøvde å skru den på noen dager senere, var skjermbildet tilbake, men frøys på oppstartbildet (fujitsu siemens computers..)

skulle vel ikke ha rørt maskinen i det hele tatt etter uhellet, men gjort er gjort..

jeg ble fortalt av div. mer eller mindre datakyndige venner at reparasjon sannsynligvis ville bli veldig dyrt (hvis det i det hele tatt er mulig), og dessuten trengte jeg pc fort pga skole, så jeg endte med å kjøpe ny. men jeg skulle gjerne ha reddet det jeg hadde på harddisken hvis mulig..

så til spørsmålene..

- jeg skjønner at kostnad for rep. kommer an på hvor omfattende skadene er osv, men har noen peiling på ca-beløp?

- hvis laptopen ikke kan repareres, men harddisken er intakt, er det mulig å på noen måte få flyttet filene jeg har på den. over på den nye pcen? de er ikke av samme merke eller modell..

på forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skru av et deksel på baksiden og koble fra harddisken. Kjøp deg et eksternt kabinett (LINK).

Ta ut batteri. Skru opp maskinen din og tørke systematisk alle deler. (Noter deg hvor deler og skruer skal på igjen, finn demonterings-tegninger på nettet) Skru sammen, la stå i noen uker.

7280755[/snapback]

Etter den oppskriften skulle maskinen kunne fungere igjen? Hmm.. skulle ønske jeg hadde tenkt på å henvende meg her umiddelbart etter at det skjedde..

Nå skal det sies at dette skjedde i slutten av august.. Så da antar jeg at tørke-strategien ikke har så mye for seg eller?

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...