mushyn Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 hei.. vorspielet ble litt for heftig, og laptop'en min ble ufrivillig våt. det resulterte først i at skjermen kutta ut, men maskinen gikk fortsatt. når jeg prøvde å skru den på noen dager senere, var skjermbildet tilbake, men frøys på oppstartbildet (fujitsu siemens computers..) skulle vel ikke ha rørt maskinen i det hele tatt etter uhellet, men gjort er gjort.. jeg ble fortalt av div. mer eller mindre datakyndige venner at reparasjon sannsynligvis ville bli veldig dyrt (hvis det i det hele tatt er mulig), og dessuten trengte jeg pc fort pga skole, så jeg endte med å kjøpe ny. men jeg skulle gjerne ha reddet det jeg hadde på harddisken hvis mulig.. så til spørsmålene.. - jeg skjønner at kostnad for rep. kommer an på hvor omfattende skadene er osv, men har noen peiling på ca-beløp? - hvis laptopen ikke kan repareres, men harddisken er intakt, er det mulig å på noen måte få flyttet filene jeg har på den. over på den nye pcen? de er ikke av samme merke eller modell.. på forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Skru av et deksel på baksiden og koble fra harddisken. Kjøp deg et eksternt kabinett (LINK). Ta ut batteri. Skru opp maskinen din og tørke systematisk alle deler. (Noter deg hvor deler og skruer skal på igjen, finn demonterings-tegninger på nettet) Skru sammen, la stå i noen uker. Lenke til kommentar
mushyn Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Skru av et deksel på baksiden og koble fra harddisken. Kjøp deg et eksternt kabinett (LINK). Ta ut batteri. Skru opp maskinen din og tørke systematisk alle deler. (Noter deg hvor deler og skruer skal på igjen, finn demonterings-tegninger på nettet) Skru sammen, la stå i noen uker. 7280755[/snapback] Etter den oppskriften skulle maskinen kunne fungere igjen? Hmm.. skulle ønske jeg hadde tenkt på å henvende meg her umiddelbart etter at det skjedde.. Nå skal det sies at dette skjedde i slutten av august.. Så da antar jeg at tørke-strategien ikke har så mye for seg eller? Takk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Skru den opp og gi den en sjanse... Det kan være vann i den fortsatt. Sjansen er dog liten for at den vil virke igjen. Du kortsluttet den nok da du startet den opp... Endret 14. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ofte er det batteriet det som tar knekken på el-artikler, rett og slett kortslutning. Men vil tro som neitakk skriver at du kan muligens håpe på at dataen som er lagret forsatt vil være intakt. Kjøp et eksternt kab og prøv! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 skru opp maskinen, skyll grundig i rødsprit og la tørke før du monterer sammen og starter opp igjen. Virket for meg (maskin kollapset etter en halv liter rødvin gjennom tastaturet) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har sølt kaffe på min forresten. Lyser svakt på lampene og kommer en tikkelyd fra et eller annet sted. Lurte på om jeg skulle dyppe hele skiten i en bøtte med sprit... vil det hjelpe mon tro? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Rødsprit renser printkortene uten å lage kortslutning, og reparerer kontakter som har korrodert etter kontakt med vann. Verdt å prøve etter alle typer væskerelaterte skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå