Villmink Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei. Jeg har nettopp oppdaget at mange av filene på pc'n min har byttet navn fra f.eks index.html til INDEX.HTML. Da jeg driver på med websider er dette irriterende. Jeg mistenker at McAffee internet security kan ha noe med det å gjøre, installerte det bare for å teste egentlig, og har aldri opplevd det samme tidligere. Av andre programmer jeg har installert er Office XP, WinDVD, Direct connect, Flash FXP, Nero, Deamon tools, ACDSee, Photoshop 7.0, Dreamweaver MX, og Flash MX + div kodekser og "småtteri". Operativsystem er XP pro. Er det noen som vet hva som kan ha forårsaket dette? [ Denne Melding var redigert av: Villmink på 2002-11-13 02:31 ] Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Rart er det. Men om du har websidene dine på NT server spiller det vel ingen rolle? Ser på mitt eget webområde at det har sneket seg inn noen store bokstaver her og der. Bla. er flere *.jpg filer med etternavnet i store bokstaver. Et par grafikkfiler har også stor forbokstav i filnavnet. Test så får du svar. På Unix tror jeg filer med for mange tegn blir borte når du ser på området i FTP klienten. Men de virker. Hva som skjer med store bokstaver er jeg jo ikke sikker på siden weben min nå ligger på NT. Men det virker :smile: Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Ingen stor fare skjedd, filene ligger på server'n til Devco. Må bare døpe om filene etterhvert som de skal lastes opp på nytt. Hvis jeg ikke forandrer navnet legger den seg i tillegg til den gamle istedetfor å spørre om jeg skal overskrive. Det er også her bare enkelte filtyper som har forandret seg, .htm, .swf og .jpg har forandret seg men ikke .html og .gif. Prøver egentlig bare å finne ut hvorfor det har skjedd så jeg kan forhindre det i fremtiden. [ Denne Melding var redigert av: Villmink på 2002-11-13 04:09 ] Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Noen antivirusprogrammer "merker" filene ved scanning. Dermed kan de raskt oppdage neste gang om de er endret, for så å sjekke nærmere om det er noe muffens. Dermet går scanningen raskt. Men om de endrer filnavnet til store bokstaver er jo drøyt da.. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Har prøvd ut McAfee internet security på pc'n de siste ukene, lurer på om det faktisk er dette som har forårsaket det. Har scanna mappene det gjelder med dette programmet også. Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Da er det bare å endre filnavn til små bokstaver i en mappe med webfiler, og kjøre McAfee. Skjer det noe da så er de bare å bli kvitt McAfee. Altrnativt kan du jo sjekke faq´en deres for løsninger. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Burde vært i seng for 4-5 timer siden men rekker vel et lite prosjekt til vel :smile: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Noe lignende skjedde med meg og men eg fant aldri ut ka det var. Det rare er at det kun gjaldt favoritt linkene mine. :? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Er det ingen instillinger i McaFee hvor du kan forandre/disable denne "merkingen" ? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Er ikke så sikker på at det er McAfee lengre, scanna en mappe med .jpg .html og .swf filer uten at navnet forandra seg. Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Du er våken igjen ja.. :smile: Hva med å prøve noen filer som ikke har vært scannet før, da er de jo "umerket". Kanskje skjer det noe da. Er det noen her som har andre ideer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Har sett at det har skjedd når jeg kopierer filer fra CD. Men har ingen ide om hvorfor. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Våken igjen :smile: . Lasta ned filene som lå på serveren, disse scanna jeg uten at navnet forandret seg. Disse filene har jeg aldri scanna tidligere. Lenke til kommentar
aron Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hmm... Tilbake til start :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå