Gå til innhold

"The simpsons movie" - mens vi venter..

Aalton

Hva forventer du av denne filmen?  

442 stemmer

1. 1. Hva forventer du av denne filmen?

• Veldig mye
      316
    • Ikke så mye
      62
    • Har ingen forventninger
      49
    • Har ikke sett på simpsons
      10
    • Hva er "the simpsons" ?
      5

Anbefalte innlegg

Så den for en liten to timer siden og jeg må si meg skuffet.

Grunn, med noen spoilere:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Homer var ikke dum nok, Bart var ikke slem nok, historien var for dårlig og ble avrundet på en enda dårligere måte, det skulle vært mer fokus på andre karakterer, kanskje en tur innom Moe's. Ting som er vanlig i serien og som er noen av grunnene til at den er så genial. Da ville det for min del i hvert fall, vært enklere å få tak i eller komme inn i en stemning. Biten med Flanders og Bart sitt farskapsforhold ble teit. I enkelte deler av filmen (for eksempel hvor Lisa gikk fra dør til dør ang. elven) brukte de for mye musikk som jeg følte tok vekk noen av poengene. I serien bruker de ofte stillhet for å understreke poeng, noe de ikke gjorde her. Filmen var rett og slett ikke morsom nok :(

Synd at det gikk sånn :(

3.gif

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen skulle skille seg fra serien når det kom til handling. Hadde jeg fått en 90min lang episode av The Simpsons hadde jeg vært særdeles misfornøyd. Isteden fikk jeg akkurat det jeg forventet, en film med samme karakterer og humor som i serien bare med en handling som var noe uvant og var i større skala enn det de klarer og presse inn i en episoden.

En klar femmer i min bok, lo meg fillete i 6 kvarter.

Lenke til kommentar
Så den for en liten to timer siden og jeg må si meg skuffet.

Grunn, med noen spoilere:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Homer var ikke dum nok, Bart var ikke slem nok, historien var for dårlig og ble avrundet på en enda dårligere måte, det skulle vært mer fokus på andre karakterer, kanskje en tur innom Moe's. Ting som er vanlig i serien og som er noen av grunnene til at den er så genial. Da ville det for min del i hvert fall, vært enklere å få tak i eller komme inn i en stemning. Biten med Flanders og Bart sitt farskapsforhold ble teit. I enkelte deler av filmen (for eksempel hvor Lisa gikk fra dør til dør ang. elven) brukte de for mye musikk som jeg følte tok vekk noen av poengene. I serien bruker de ofte stillhet for å understreke poeng, noe de ikke gjorde her. Filmen var rett og slett ikke morsom nok :(

Synd at det gikk sånn :(

3.gif

9169119[/snapback]

Det er en grunn for at de ikke lager spillefilmer av sitcoms.

Jeg synes filmen var over gjennomsnittlig god, Svarte absolutt til mine forventninger. (Som forsåvidt ikke var helt i taket, men jeg ahdde forventninger.)

Lenke til kommentar

Må si jeg fikk et bedre inntrykk av filmen enn det jeg hadde forventet. Den overrasket meg veldig. Den var uforutsigbar og gjenkjennelig politisk-ukorrekt. :D

Jeg må si jeg likte denne filmen veldig godt :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne filmen var grei nok, for lite Burns, og som sagt har The Simpsons bare blitt mer og mer snill, med bare søte folk, de har kuttet ut slemme ansikter/tenner og gjort alt så "fint".

Likte alle delene med Maggie, hun er så yndelig, særlig når hun skulle sloss med apen.

Det var en helt ok film, ikke ekstremt bra, forventet mye mer, men forventet visst alt for mye.

Det er en grunn for at de ikke lager  spillefilmer av sitcoms.

9170371[/snapback]

South Park og Family Guy fikk filmene sine mye bedre til enn The Simpsons gjorde - særlig South Park.

9172811[/snapback]

South Park klarte å lage en genialt bra film, Family Guy kunne ikke slå feil, var i konstant latter og den var topp.

Lenke til kommentar

"The "Simpsons Movie" features the death of a prominent Springfield resident, but don't shed too many tears, warns executive producer James L. Brooks. "There is a rebirth that might have to take place soon [on the show]," he hinted. "Yeah, that's right," added executive producer Al Jean, saying that they'll bring the character back à la Dr. Marvin Monroe. "I won't say who it is that dies. But he does say, 'Bye everybody!' "

FYI for de som lurte på storylinen med han. :)

Lenke til kommentar

Wow! For en film! Steg faktisk over forventningene mine. Utrolig mange morsomme og geniale poeng. Mye morsommere, bedre og penere enn serien.

Plottet i seg selv var mer en det jeg håpte på.

En film jeg definitivt skal kjøpe!

6/6

Eidt: begynnelsen var genial! "why pay for something you can get free on tv?"

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

hadde ikke allverden med forventninger til filmen, så jeg ble gledelig overrasket. Det var en del sekvenser som jeg ikke syns var artig, men andre syns sikkert det.

En ting jeg reagerte på var at det var kun jeg og min bror i hele kinosalen som flirte... Rare svensker..

Spider pig! Spider Pig! Does whatever a Spider Pig does! Lookout!! here' s Spider Pig!!

http://youtube.com/watch?v=PZcARG4s_qg&mode=related&search=

Lenke til kommentar

Vel, jeg har kjøpt sesong 6, og lånt sesong 5 av en venn, i tillegg til å se en gode del episoder på tv.

Skjønner at dere finner sjarmfaktoren i sesong 3-9 bedre enn når den blir blåst opp på kino som en blockbuster.

Men allikevel likte jeg filmen bedre enn en episode fra en av de sesongene.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Vel, jeg har kjøpt sesong 6, og lånt sesong 5 av en venn, i tillegg til å se en gode del episoder på tv.

Skjønner at dere finner sjarmfaktoren i sesong 3-9 bedre enn når den blir blåst opp på kino som en blockbuster.

Men allikevel likte jeg filmen bedre enn en episode fra en av de sesongene.

9186398[/snapback]

Se i gjennom sesong 6, og deretter kjøper du deg 7 og 8.. Spesielt 6 og 7 er pur glede :)

Lenke til kommentar

Jeg likte filmen og ville gitt den en femmer. Hvis filmen skulle ha nådd en sekser måtte den flere av personene spillt en mer sentral rolle enn det de gjorde. Som f. eks Moe, Apu, Skinners, Mr Burns osv. Jeg er enig med en annen her hat forholdet mellom Bart og Flanders ble teit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...