oletider Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hei, skal til å pusse litt rust på bilen, men før jeg begynner vil jeg vite hva jeg burde smøre på etter på får at ikke det skal komem fort tilbake, skal være fint også, skal ikke kunne sees. må være fint å glatt. tips? Lenke til kommentar
oletider Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 blir det fint da? tectyl er ikek det veldig ruft? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det kommer jo helt ann på hvor på bilen det er, men hvis det er på en synlig plass i karosseri kommer du vell ikke unna å lakkere det. Hvor fint det blir avhenger av deg... Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Det finnes en hel del produkter hos mekonomen, bilextra og farvehandlere som kan brukes. Var borti et produkt som jeg ikke husker navnet på i farte, men som skal pensles direkte på rusten. Stoffet endrer bindingen i rusten og gjør det "stein-hardt". Deretter kan du pusse over for å få glatt finish. Verdt et forsøk kanskje? hagobart Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er det rustet igjennom, så må du skjære vekk rusta, og sveise inn en ny bit, så sparkle, pusse å lakke Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kommer an på hvor på bilen rusten er. Er det overflaterust er det bare å pusse det vekk, legge på rustfjerningsmiddel, la det tørke så fjerne det og legge på rustbeskyttelse (rød farge) fårs kjøpt på Biltema. Så lakere. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 okay, takk takk. får prøve litt da. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg bruker Arcanol. Finnes i hvertfall i hvit, metallgrå og svart. Puss vekk den værste rusten først, og klin på. Senere kan man eventuelt pusse ned igjen og lakkere med riktig lakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå