Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skiftet skjermoppløsingen, fikk problemer! *LØST*

Anbefalte innlegg

Hei! :cry:

Jeg satt å spilte på min laptopp da skjermen plutselig bare begynte å vise skjermbildet på halve skjermen. I ren desperasjon for å få kunne spile videre, gikk jeg inn i skjermoppløsings menyen, og skiftet skjerm oppløsning for å se om det hjalp. (Vet ikke hvorfor jeg gjorde dette) :innocent::blush::(

Da jeg til min fortvilelse hadde trykket OK så jeg hat jeg hadde satt skjermen på en oppløsingn med 2000 et eller annet * et eller annet. Har en widescreen 15 t laptoppskjerm, så den er så absoulet ikke laget for slike oppløsinger. Den startet øyeblikkelig å vise et hvit bilde som etterhvert skiftet til rødt.

Prøvde så å gå inn i VGA modus, men der fant jeg ikke driveren min, så greide ikke å legge inn widescreen skjermoppløsning. Innstalerte derfor skjermdriveren på ny, noe som ikke hjalp når jeg skulle velge skjermoppløsning i VGA modus.

Jeg klarer med andre ord ikke starte Windos for oppløsingen windos står på er alt for høy. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? :hmm:

HELP ME :cry:

Endret av amd x2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å gå inn i safe mode og se om du kan skru ned oppløsninga derifra. :)

7279954[/snapback]

Får samme problem der, finner ikke widescreen innstillingene. Prøve likevell å endre på skjermoppløsingen på vanlig skjermoppløsings alternativer i sikkerhetsmodus. Prøver så å starte windows vanlig,skjermen blir helt svart, mens maskinen jobber...

Vet ikke om de endringene du gjåø på skjermen i de forskjellige modusene har noen innvirkninger på vanlig modus i det hele tatt, noen som vet noe om dette??

Lenke til kommentar
Du får starte i sikker modus og kjøre en systemgjenoppretting (...tilbehør -> systemverktøy -> systemgjenoppretting). Velg en dato der skjermen så ok ut.

7280057[/snapback]

Takk fo svar, har bare latt maskinen stått å "runne" mens jeg skrev det siste innlegget og til nå... Skulle gå inn nå å starte safe-modus, så såg jeg til min forbløffelse når jeg trykket "PÅ-knappen" at den hadde kommet seg i en form for "dvalemodus" i de minuttene som har gått. Den har sikkert bare trengt litt tid til å finne ut av ting selv :cool:

Men uansett, TAKK FOR HJELPEN :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...