FeE Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har trena i overkant av et år nå, men det er først nå jeg har blitt innterisert i kosthold. Trener nå 4 ganger i uken, og etter hver trening pleier jeg og spise, bananer og cottage cheese/egg. Holder dette? Eller burde jeg kjøpe meg kosttilskudd? Bare og gi linker. =) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Man får som regel ikke nok proteiner ved hjelp av vanlig kosthold så proteinpulver kan være smart, men det kan jo bli litt dyrt i lengden. www.proteinfabrikken.no " https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=613093&st=260 Sticky". Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Protein og omega 3-6-9. Med moderat bruk ligger du på ca 300-400kr i måneden, noe jeg ikke finner avskrekkende. Lenke til kommentar
FeE Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? Endret 14. november 2006 av FeE Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Alt du treng å vete, står sikkert her: Her ja Endret 14. november 2006 av kazzkizz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. 7300548[/snapback] Hvorfor akkurat uten A/D Vitaminer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. 7300548[/snapback] Hvorfor akkurat uten A/D Vitaminer? 7300588[/snapback] Den trenger ikke være uten A (men de er stort sett det) og D-vitaminer får man nok av i tran. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. 7300548[/snapback] Hvorfor bare tran? Inneholder det omega 6 og 9? Er det ikke like greit å kjøpe et omega 3/6/9 tilskudd? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. 7300548[/snapback] Hvorfor bare tran? Inneholder det omega 6 og 9? Er det ikke like greit å kjøpe et omega 3/6/9 tilskudd? 7304915[/snapback] Jeg kjøper EFAomega med omega 3/6/9 men noen er jo sefølgelig imot å kjøpe omega med 6/9. Skjønner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Jepp. Multivitamin uten A-/D-vitamin og jern (sjekk gjerne jernmengden i blodet ditt hos en lege). Koster 39,- for en slik boks multivitaminer. I tillegg så bruker du tran, og jeg understreker tran, ingen andre typer. 7300548[/snapback] Hvorfor bare tran? Inneholder det omega 6 og 9? Er det ikke like greit å kjøpe et omega 3/6/9 tilskudd? 7304915[/snapback] Fordi vi får i oss nok omega 6 via maten, fordi omega 9 ikke er en essensiell fettsyre og fordi forholdene mellom fettsyrene har utviklet seg i feil retning i forhold til urmennesket. Interessant lesestoff Dagens vestlige kosthold er rikt på omega-6 fettsyrer fra planteriket samtidig som vi spiser lite marine langkjedede omega-3 fettsyrer fra havet. Ratioen mellom omega-6 og omega-3 fettsyrer i kosten gjenspeiles i kroppens blod og vev. Kroppen trenger både omega-6 og omega-3. Gjennom kosten må vi få tilført de to essensielle fettsyrene alfa-linolensyre (18:3ω-3) og linolsyre (18:2ω-6), som er forløpere for eikosapentaensyre (EPA, 20:5ω-3) og arakidonsyre (20:4ω-6). Arakidonsyre og EPA konkurrerer om å være forløper for dannelsen av eikosanoider (prostaglandiner og leukotriener) i kroppen. Generelt er eikosanoider dannet fra EPA betennelsesdempende, mens eikosanoider dannet fra arakidonsyre er betennelsesfremmende. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Noen som kan anbefale et kosttilskudd da? 7283059[/snapback] Ta deg en titt her først. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Meget informativt svar White. Mulig at jeg går over til tran når 3/6/9'en min går tom. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Meget informativt svar White. Mulig at jeg går over til tran når 3/6/9'en min går tom. 7307610[/snapback] Tror jeg gjør det samme, men må først bruke opp 2 bokser =/ Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) snip 7305537[/snapback] Nå er dette jo litt avhengig av kostholdet som du selv sier, man absolutt lærerikt dette Endret 18. november 2006 av Hyrlen Lenke til kommentar
FeE Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Nå har jeg kjøpt meg prostar whey protein og carbo fuel som jeg tar rett etter trening. Er det bra ? Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du kan spise peanøtter, chasewnøtter og andre nøtter også, salta eller usalta. I kylling, linser, er det mye proteiner i også. Så du trenger ikke kjøpe proteinpulver får å få i deg proteiner, . Lenke til kommentar
DNA Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du kan spise peanøtter, chasewnøtter og andre nøtter også, salta eller usalta. I kylling, linser, er det mye proteiner i også. Så du trenger ikke kjøpe proteinpulver får å få i deg proteiner, . 7327482[/snapback] Det er sant, men dagens ungdom har dårlig tid noen ganger og da er det bra og kunne slenge litt havregryn oppi en proteinshake og løpe videre isteden for å ikke spise. Og det er VELDIG vanskelig å få i seg så mye proteiner man må ha i seg i løpet av en dag når du skal bygge musker uten tilskudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du kan spise peanøtter, chasewnøtter og andre nøtter også, salta eller usalta. I kylling, linser, er det mye proteiner i også. Så du trenger ikke kjøpe proteinpulver får å få i deg proteiner, . 7327482[/snapback] Det er sant, men dagens ungdom har dårlig tid noen ganger og da er det bra og kunne slenge litt havregryn oppi en proteinshake og løpe videre isteden for å ikke spise. Og det er VELDIG vanskelig å få i seg så mye proteiner man må ha i seg i løpet av en dag når du skal bygge musker uten tilskudd. 7329231[/snapback] Jeg kjenner mange digre folk som aldri har brukt proteinpulver, men som vokser som rakkern likevel. Kan jo nevne at kompisen min satt norgesrekord i markløft uten å ha så mye som luktet på proteinpulver. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Du kan spise peanøtter, chasewnøtter og andre nøtter også, salta eller usalta. I kylling, linser, er det mye proteiner i også. Så du trenger ikke kjøpe proteinpulver får å få i deg proteiner, . 7327482[/snapback] Det er sant, men dagens ungdom har dårlig tid noen ganger og da er det bra og kunne slenge litt havregryn oppi en proteinshake og løpe videre isteden for å ikke spise. Og det er VELDIG vanskelig å få i seg så mye proteiner man må ha i seg i løpet av en dag når du skal bygge musker uten tilskudd. 7329231[/snapback] Jeg kjenner mange digre folk som aldri har brukt proteinpulver, men som vokser som rakkern likevel. Kan jo nevne at kompisen min satt norgesrekord i markløft uten å ha så mye som luktet på proteinpulver. 7330209[/snapback] Han har nok kjøpt kjøtt for alle pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå