Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dårlig ånde grunnet "klumper i munn"

Gjest Mr Bad Breath

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har et tips: Prøv å spyle med munnskyllevann. Jeg brukte en vanlig medisinsprøyte som man får på apoteket, og det gikk veldig bra. Det var riktignok etter at jeg alt hadde fått ut en del ved først å pirke dem ut med Q-tips (lite effektivt), deretter med tannpirker (effektivt, men gjorde mandlene såre) og så klemme langs siden av mandlene (også effektivt).

Jo dypere jeg klarte å rense mandlene, desto mørkere ble fargen på det som kom ut. Det siste var faktisk brunt og helt hardt...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei dere som sliter med propper.

Det er IKKE gøy nei. Har hatt disse i mange år, men først i de 2-3 siste år jeg har skjønt hva dette har vært.

Tok nå mot til meg, forklarte legen om problemet, og fikk time til operasjon/fjerning av tonsiller(mandler)

Så nå ligger jeg her med rimelig sår hals.

Eneste måte å bli kvitt dette problemet på tror jeg. Har man først begynnt å klemme de ut blir det nesten bare verre etterhvert er min erfaring. Operasjon er ingenting å være redd for! Men etterpå er det en litt kjedelig periode da..

Men jeg VET det kommer til å være verdt det:) JUST DO IT people!

Lenke til kommentar
Jeg har et tips: Prøv å spyle med munnskyllevann. Jeg brukte en vanlig medisinsprøyte som man får på apoteket, og det gikk veldig bra. Det var riktignok etter at jeg alt hadde fått ut en del ved først å pirke dem ut med Q-tips (lite effektivt), deretter med tannpirker (effektivt, men gjorde mandlene såre) og så klemme langs siden av mandlene (også effektivt).

Jo dypere jeg klarte å rense mandlene, desto mørkere ble fargen på det som kom ut. Det siste var faktisk brunt og helt hardt...

Noe av det mest kvalme jeg har lest. Herregud, dra til legen og fjern de! At det går ann!!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ser ut som de sitter langt bak på siden av drøvelen. Hvordan i all verden kommer de til der, uten brekninger?

Edit: tenker på filmen som ble postet tidligere

Det er hakket før stedet der man brekker seg så man kommer fint til uten brekkninger..

Men jeg er så lei den klumpene her!! Elsker å se den videoen som har blitt postet to ganger her, for er så digg å se når han tar de ut og munnen blir rensa liksom :p Men nå er jeg ganske vandt til det..

PS: Er det vondt og fjerne mandlene? Ligger man i narkose?

.. Hva er forskjellen på å ha mandlene og ikke ha de egentlig?

- Christine

Lenke til kommentar
PS: Er det vondt og fjerne mandlene? Ligger man i narkose?

.. Hva er forskjellen på å ha mandlene og ikke ha de egentlig?

- Christine

Nei, det er ikke vondt siden du ligger i narkose. Det er en rask operasjon som mer eller mindre er en rutineoperasjon på de fleste sykehus.

Det er etterpå det er vondt. Oplevelsen er selvfølgelig subjektiv, men de fleste synes det er svært smertefullt uten smertestillende. Smerten går over i løpet av et par dager. I mellomtiden lever du på kall væske og is.

Jeg fjernet mine mandler når jeg var 3 år, mitt liv er ikke annerledes enn noen annens mht halsinfeksjoner eller dito.

Lenke til kommentar
Dykk kan kanskje prøve SB12 munnskyll, den skal visstnok være effektiv.

har ikke hatt sånne hite prikker selv men var utrolig plaga med dårlig ånde, gikk rndt med tannbørste i veska hele dagen. Prøvde SB12 men d virka bare i en liten periode. Bruker nå samme munnskyllevann som de bruker i ekstreme makover og top model (norsk versjon vel og merke) og jan thomas bruker d visst å, og d er helt utrolig.

God munnhygiene er viktig for både tenner, tannkjøtt og forebygging av bakterier. Og bakterier gir virkelig dårlig ånde!!! D heter dental synergy eller noe sånn.

www.cosmopharmas.com/NO55779

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Christopher

Selv har jeg dette problemet, takk for alle fine innlegg, nå vet jeg hva det heter og hva jeg kan gjøre med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...