Gjest Mr Bad Breath Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kanskje litt pussig emne, men saken er den at jeg noen ganger får små "klumper" i munn som lukter forferdelig. Jeg er ofte tett i nesen på grunn av allergi, og en periode brukte jeg vanlig nesespray aaalt for lenge (ett år). Tror det var etter dette jeg fikk disse små klumpene (mulig det er bakterier eller noe?) som lukter ille. Spesielt hvis jeg tar en av klumpene og "smuldrer" mellom fingrene så kommer lukten voldsomt fram. Det er når jeg hoster og kremter at klumpene kommer inn i munnhulen, hvor de oppstår vet jeg ikke? Noen som vet hva det er? Finnes det en form for kur? Isåfall hva/hvordan? Og ja, jeg har tenkt å gå til legen med det, vil bare høre om andre har slitt med noe sånt for. Dette virker jo ikke særlig akutt, så jeg føler jeg har god tid, egentlig. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 neida. har aldri hørt om det der før, tro nok det lureste hadde vært å gå til legen. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det små hvite klumper? Isåfall hadde jeg det når jeg var mindre.. Aner ikke hva det er men plaget meg ikke noe spess.. Husker jeg pleide å hive de på min søster hehe.. (Merk! Jeg var vel en 6-7 år..) Gikk bare vekk over årene og har ikke hatt det siden.. Si ifra om du finner ut hva det er da - hsds Lenke til kommentar
Canute Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kanskje litt pussig emne, men saken er den at jeg noen ganger får små "klumper" i munn som lukter forferdelig. 7279796[/snapback] Hm, jeg tror jeg også av og til får det. De ligner litt på sånne korn som er i havregyn :/ Lukter ikke så jævlig, men ikke faen om jeg svelger den igjen. Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det er vel det som kalles pusspropper. Det legger seg på mandlene og du kan prøve å fjerne det med en lang qtips eller lignende. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvordan føles det i halsen da? Er mandlene dine opphovnet? Kjenn på halsen din ca 3-4 cm på siden ut ifra strupehodet og like mye oppover (eh.. var det forståelig?) Hvordan ser slimhuden ut nedover halsen? Hvitt belegg? Veldig rød? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mr T_* Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har samme problemet selv, kalles som nevnt tidligere pusspropper. Er etter hva jeg har finni ut ikke så lett å få gjort noe med. Du kan gurgle munnvann eller liknende for å unngå den dårlige ånden og få bort pussproppene. Min erfaring er at jeg er mest plaget av det når jeg er tett i nesa. Har brukt altfor mye otrivin for lenge og er nå nesten konstant tett i nesa, men er på "avvenningskur" nå Du kan søke på pusspropper på google så vil du finne ut mer om det. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kansje ta en tur til lege? De har vel et eller annet lurt du kan hive i deg Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Sinktabeletter mot dårlig ånde... Anbefales. Har og hatt de klumpene du snakker om Lenke til kommentar
Gjest Guest_Christine_* Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Kanskje litt pussig emne, men saken er den at jeg noen ganger får små "klumper" i munn som lukter forferdelig. Jeg er ofte tett i nesen på grunn av allergi, og en periode brukte jeg vanlig nesespray aaalt for lenge (ett år). Tror det var etter dette jeg fikk disse små klumpene (mulig det er bakterier eller noe?) som lukter ille. Spesielt hvis jeg tar en av klumpene og "smuldrer" mellom fingrene så kommer lukten voldsomt fram. Det er når jeg hoster og kremter at klumpene kommer inn i munnhulen, hvor de oppstår vet jeg ikke? Noen som vet hva det er? Finnes det en form for kur? Isåfall hva/hvordan? Og ja, jeg har tenkt å gå til legen med det, vil bare høre om andre har slitt med noe sånt for. Dette virker jo ikke særlig akutt, så jeg føler jeg har god tid, egentlig. JEG HAR DET SAMME PROBLEMET SELV! Jeg blir nesten gal, og jeg har hatt masse klumper som hele tiden popper ut eller jeg må gjøre det selv, siden det plager meg skikkelig, bare på den ENE SIDEN. MEN IDAG oppdaget jeg at jeg har fått det på den andre siden og!! Jeg blir skikkelig redd, men utifra det jeg har lest er det ikke direkte farlig. Det er sinnsykt ekkelt og jeg har fått så SYKT dårlig ånde etter dette.. jeg har vært hos legen for et par uker tilbake, og han sa det var normalt, men jeg kjenner ingen som har det. Nå vet jeg heldigvis at det bare ikke er meg, men legen sa det gir seg etterhvert, men hos meg har det bare kommet mer.. MASSE MER! Vet noen SVARET på hvorfor man får det, og HVORDAN man blir kvitt det? -Christine Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Den eneste måten å bli kvitt det er å fjerne mandlene. Eller så kan dere prøve å ha utrolig god munnhygiene (Puss tennene ofte, gurgle osv). Har også hørt at dette kan komme hvis man drikker mye melk og lignende. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har hatt/har dette selv, lukten er forferdelig. Har lest at de kommer av gamle matrester o.l som har satt seg fast i sprekker i mandlene. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Dykk kan kanskje prøve SB12 munnskyll, den skal visstnok være effektiv. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Klumpene dannes i mandlene, Mandlene må således vekk dersom du skall slippe de. Ellers var forslaget om munnskylling bra, det kan bidra til å hemme dannelsen. Her er for øvrig en link til en video som viser hvor ille det kan være. http://www.youtube.com/watch?v=HG0-6tw1fNA Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvorfor bruke jeg tid av mitt dyrebare liv på å se den videoen.. *spy* Lenke til kommentar
Krasnaja Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Disse hvite proppene var eg og plaga med. Og som nokon har nemnt kjem dei frå mandlene. Eg fekk desse proppene rett og slett fordi eg hadde store arrdannelser på mandlene som lagde det eg vil kalla krater. Kom deg til legen å be om ein konsultasjon for å sjå på mandlene og om det er hensiktmessig å operere dei vekk. et hjalp i alle fall meg. Lenke til kommentar
Krasnaja Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Og no såg eg videoen og. Der ser dykk eit godt døme på det eg kalla krater. I mitt tilfelle var det vel faktisk hakket værre i omfang Hurra for den fantastiske menneskekroppen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå