Gå til innhold

Har du angst og/ eller fobi mot noe? Fortell.

Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Datasmurf skrev:
chrml, sant det.

Men jeg tilbringer ikke fritiden BARE på dataen.

Jeg er ute og leker med flammer også :p

Eller ligger og leser bøker, men sånn ellers,

ja jøss :p

7298386[/snapback]

Hehe :).

Ja, trist det der med mobbing. Kan si det sånn at jeg ble litt mobbet fra femteklasse til niende klasse selv og veit hvordan det er. Blir liksom ingen glede i hverdagen annet enn de få kameratene jeg hadde og forstår godt hvorfor man ikke finner noe glede i et sosialt liv.

Fikk litt hjelp i niendeklasse og jeg skjerpa meg og klassen skjerpa seg og ting begynte å gå bra det siste året før vi slutta på ungdomsskolen og jeg hadde det bra. Så gikk jeg GK Elektro og hadde det beste året noen gang og nå syns jeg det er veldig morro å være blandt folk. Virkelig glad for at jeg kom meg ut av mobbinga på ungdomsskolen og fikk etablert meg litt mer sosialt. Nesten så jeg gleder meg til å gå på skolen :p.

Før for noen år sia satt jeg bare foran dataen hele dagen etter skolen og grua meg skikkelig til hver skoledag. Skulka nesten en dag hver uke og når det var fri stod jeg opp seint og satt hele dagen og natta inne. Jeg syns det var et passe godt liv før jeg skjerpa meg og nå syns jeg at jeg har et enda bedre liv :).

Der har du min historie. Et godt forslag er å få slutt på mobbinga, skjerpe seg på det som gjør at du blir mobba og prøve å etablere seg sosialt. Da går alt bedre skal du se :).

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
  chrml skrev:
Et godt forslag er å få slutt på mobbinga, skjerpe seg på det som gjør at du blir mobba og prøve å etablere seg sosialt. Da går alt bedre skal du se :).

7298457[/snapback]

Er ikke alltid det er en grunn til at man blir mobbet. Mobbere angriper alle slags personer. :no:

Lenke til kommentar
  member-101642 skrev:
  chrml skrev:
Et godt forslag er å få slutt på mobbinga, skjerpe seg på det som gjør at du blir mobba og prøve å etablere seg sosialt. Da går alt bedre skal du se :).

7298457[/snapback]

Er ikke alltid det er en grunn til at man blir mobbet. Mobbere angriper alle slags personer. :no:

7298701[/snapback]

Ja, men en ting til felles er at de bare angriper de som lar seg mobbe... Som oftest er det en grunn, men enkelte ganger kan grunnen bare være at man har lav selvtillit og tar seg nær av alt som blir sagt.

Lærere og rådgivere er et godt hjelpemiddel. Han som mobbet meg for noen år siden er en av kameratene mine nå faktisk. Tok en samtale mellom jeg, mobber og lærer alene på et rom :).

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Ble mobbet for fregnene, skarre-r'en, det at jeg ikke likte fotball, at jeg foretrakk å sitte og lese i stedet for å sloss, at jeg lekte med jentene og ikke var redd for jentelus etc, at jeg ville være alene, at jeg heia på Viking i Rosenborg-land, og senere, briller, overvekt, for å høre på rock, for å ikke være kristen, for å ha større tro på åsatrua enn noe annet, for å tro på underjordiske, for å skille meg ut generelt sett...

Barn kan være ondskapsfulle, større barn også.

Gikk stort sett i psykisk mobbing riktignok.

Først bryte ned selvtilliten, og senere utnytte dette...

Men dette har vel egentlig ikke så alt for mye med angst og fobier å gjøre.

Litt off topic kanskje.

Men ja :p

edit: Ikke mye av dette som jeg kunne gjøre noe med, sånn egentlig.

Men har hatt flere oppgjør med mobberne mine opp gjennom åra.

Banka en av de et par ganger, og vært i slosskamp med flere av de andre.

De starta riktignok, og jeg fikk skylda for å ha revet ut piercingen til en av de og most den andre inn i en murvegg så han mista pusten, men ja...

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg klarer nesten ikke å røre meg om det er mørkt ute, jeg er alene hjemme en fredags/lørdagskveld etter å ha glodd på skjermen og trimmet fingrene i 2 timer. Da begynner alle dørene i huset å knirke en etter en, alltid i samme mønsteret og jeg kjenner det går klat nedover ryggen =/

Også er jeg sykt redd for store hunder som jeg ikke kjenner, de vet man liksom aldri med. Jeg var et sekund fra å bli angrepet av en schæfer. Den glupske bikkjen hadde åpnet kjeften og var klar til å bite meg, så kom eieren, jeg vet rett og slett ikke om jeg har vært så redd noen gang.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva er jeg redd for ...

for edderkopper og andre insekt

for høyder

for at folk skal bli sure på meg

for å få dårlige karakterer

for å skli på isen

for å kjøre (fort) på ski

for å ikke rekke bussen

for å glemme å sminke meg en dag (har nesten skjedd :p)

for å miste alt jeg er glad i

for å bli såret i kjærligheten (derfor sårer jeg andre iblant :ermm: )

for at noen skal avsløre alle kompleksene mine

Vel, jeg er redd for mye. kall meg gjerne en pyse ... :p

Lenke til kommentar

Må også legge til at jeg til tider får helt noia når jeg har på bilbelte og belte ombord i fly og sånn, så stort sett unngår jeg det.

Det er ganske idiotisk sikkerhetsmessig, men jeg føler jeg kveles og får litt panikk der jeg sitter, og det er ikke så alt for mye bedre det heller.

Lenke til kommentar

HAR insektsfobi og har litt angst i kjærligheten (blitt såra et par ganger...)

Men mobbing det er fæle greier, ble mobba fra femte til åttende klasse, det begynte med litt overvekt og at jeg var smartest i klassen.. Så bare bygde de på det. Hadde heldigvis et par venner gjennom hele perioden så jeg bare overså hele mobbinga.. Men i åttende og niende begynte jeg og mobbe en :blush: Da kom jeg liksom med de folka som hadde mobba meg og plutselig stoppa de å mobbe meg siden jeg liksom "ble med" Men nå i tiende klasse har jeg flytta til bergen og liksom fått en fresh start :) Så nå nyter jeg hver dag, griper inn hvis en i klassen blir mobba og prøver å få gode karakterer i tillegg. Men en ting er sikkert hadde det ikke vært for at de i nye klassen tok meg godt i mot fra dag EN så hadde jeg vært temmelig langt nede nå :ermm:

Vil bare si en ting til... Jeg angrer noe sykt på at jeg mobba han... Har heldigvis fått sagt hvor lei meg jeg var for at jeg var med på det :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er livredd for å være alene. Klarer greit noen min. timer og dager, Men å tilbringe et liv alene skremmer meg som hell..

Ellers så er det edderkopper som er fælt. Alle insekter før, men etter at jeg ble interessert i reptiler så gikk det over til å bare hate edderkopper.

Lenke til kommentar

Edderkopper, banditter, sjørøvere eller marsvin. Nei, jeg er ikke redd for noen av de.

Klaustrofobi, derimot, skremmer livet av meg.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

"Woow!"

"Hva?"

"Klaus!? Der borte!"

"Hva med han?"

"Handroforbi!"

"Hva sa du?"

"Klaus! Klausdroforbi! Der borte!"

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

takler ikke insekter som summer. Når jeg gikk i 5 klasse satt jeg på trappa til en kompis og venta på at han skulle komme, og rundt meg snurra det en veps (trodde det bare var en vanlig husflue). Den landa på øreflippen min og jeg ble jo redd og slo, og voilá, et ufrivillig piercinghull. gikk skrikende hjem :(

også liker jeg ikke tannleger.. skumle hvitkledde folk som stapper masse dritt inni munnen min og pilker. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...