Gå til innhold

Har du angst og/ eller fobi mot noe? Fortell.

Snorre

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Har angst for ende opp som ensom og med dårlig jobb i fremtiden. Ufattelig ekkel tanke.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har angst for ende opp som ensom og med dårlig jobb i fremtiden. Ufattelig ekkel tanke.

7286402[/snapback]

Det har jeg også tenkt siden en av de første årene på barneskolen. :dontgetit:

Sliter ennå litt med det.

Har også funnet ut at det ikke akkurat hjelper å være sinnsykt sjenert når folk påpeker det og ler. «Du Mikael, du som aldri sier noe i timen, hehe, si noe, da», jeg har ikke problemer med å uttrykke meg, eller si hva jeg mener, men jeg blir fort overkjørt av folk med ti ganger så høy stemme, og da gir jeg opp.

Lenke til kommentar

Jeg sliter vel med en del av de samme tingene som en del andre her gjør, insekter bl.a., og da spesielt flyvende. Fluer er ikke noe stress (ikke at jeg liker de heller akkurat), men stankelbein, møll, og ikke minst veps. Herregud. Har nesten ikke tall på hvor mange ganger jeg bare har måtte flykte fra ting jeg holder på med pga de små jævlene... Vil si det er en ganske sterk fobi i grunn. Er ikke alltid krise ute i naturen da, slitsomt om den er veldig innpåsliten. Men kommer de først inn i hus/rom, da er det krise. Verste er at jeg vet ikke helt hvorfor jeg er så redd de, ingen store traumer fra barndommen om stikk, og jeg er ikke allergisk. Jeg hater rett og slett bare tanken på å kunne bli stukket av noe slikt, selv hvor lite smertefullt det måtte være. Ellers, er jeg veldig lite glad i edderkopper, biller, kakerlakker osv... Ikke sånn at jeg skriker opp om de viser seg, men blir veldig oppmerksom på de, og prøver fort å finne en løsning/noe å slå med :p

Også det med dypt vann/liv under vann. Er en grunn til jeg stort sett kun har badet i basseng de siste årene, eller i grunne/klare vann.

Har vel også litt tannlegeskrekk, er en stund siden jeg har vært på sjekk sist :(. Har vel og noe å gjøre med at hver eneste gang jeg var der under oppveksten hadde jeg hull. Hjelper vel ikke noe særlig å drøye det lengst mulig som jeg gjør nå heller...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg får helt noia når telefonen ringer, spesielt hvis det er skjult nummer. Går greit å ta telefonen når jeg vet hvem som er i andre enden, men når noen ringer med skjult nummer så begynner jeg å kaldsvette, bli kortpusta og få vondt i magen :/

Jeg er også redd for å gå i mørket alene, i fare for å møte elg ( :p ), også er jeg redd fulle folk, etter diverse ekle opplevelser..

Edit: Hvordan kunne jeg glemme vepsen :ohmy: Er sinnsykt redd dem, jeg løøper og hyler bare jeg hører en :z

Endret av Hattifnatt
Lenke til kommentar

Ah, kjenner igjen det med skjult nummer for meg og. Men for min del er det heller slik at jeg driter i å ta de... 9 av 10 tilfeller er det en selger uansett (i alle fall etter min erfaring). Er det noe annet viktig får de heller sende en melding... Det hender og jeg skipper telefonnumre jeg ikke kjenner til/aldri har sett før, men det avhenger en del av sinnstilstanden der og da. Er jeg i veldig godt humør så kanskje, hvis ikke, spiller jeg heller kostbar...:p

Edit: Er også veldig lite glad i å ringe folk, med mindre det er familie/godt kjente. Ytterst sjelden jeg har mye å si uansett, og synes det er unaturlig å prate lenge i telefon rett og slett.. Så da går det heller i meldinger, inntil jeg treffer de face to face.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Jeg får helt noia når telefonen ringer, spesielt hvis det er skjult nummer. Går greit å ta telefonen når jeg vet hvem som er i andre enden, men når noen ringer med skjult nummer så begynner jeg å kaldsvette, bli kortpusta og få vondt i magen :/

Jeg er også redd for å gå i mørket alene, i fare for å møte elg ( :p ), også er jeg redd fulle folk, etter diverse ekle opplevelser..

Edit: Hvordan kunne jeg glemme vepsen :ohmy: Er sinnsykt redd dem, jeg løøper og hyler bare jeg hører en :z

7286668[/snapback]

hhaha hekkan den tok kakå :!:

har du gjort noge ulovlig eller? :whistle:

med meg er det stikk motsatt, jeg liker å kødde med telefon selgere og tulleringere.

Lenke til kommentar

7286668[/snapback]

hhaha hekkan den tok kakå :!:

har du gjort noge ulovlig eller? :whistle:

med meg er det stikk motsatt, jeg liker å kødde med telefon selgere og tulleringere.

7286890[/snapback]

Man trenger ikke å ha gjort noe ulovlig for å få angst, vet du ;)

Lenke til kommentar

Har angst for:

-Å gå / kjøre over broer (musklene spennes helt og jeg ser for meg at broa bare raser sammen og faller sammen)

-Å kjøre gjennom tunneler (får syn om at de raser sammen og jeg blir levende begravd, hyperventilerer)

-Å passere strekninger hvor det er rasfare (da krøker jeg meg sammen i bilen og prøver å tenke meg til et annet sted)

-Å snakke til folk / forsamlinger (store og små) (hyperventilerer, begynner å skjelve, får jernteppe og enten besvimer eller må løpe ut / bort fra rommet / forsamlinga)

-Å være hjemme alene i en to ukers tid mens familien er i utlandet (blir syk, klarer ikke å ta til meg næring, klarer ikke å sove, bare gråter og klarer ikke å gjøre noe i 3-4 dager og er totalt lammet av skrekk og har helt noia)

-Å prate i telefon (har problemer med å ringe til folk, kaldsvetter, hyperventilerer, får hodepine, blir svært stresset, skjelver ukontrollert)

-Å være alene i / passere en mørk skog (ser for meg at all verdens skogsdyr kommer ut fra skogen for å drepe meg og får totalt noia og begynner å bråke masse og synge og tenne på ting og tang for å prøve å få de unna)

-Å være blant folk (sosser, sportsfolk, allmennfolk, skolelys, populære folk etc) (ser for meg at alle peker på meg, ler av meg, snakker nedlatende om meg, hater meg osv, og går inn i min egen lille verden og fader helt ut. Ender stort sett med at jeg blir deppa og sitter i et mørkt rom og gråter og tenker suicidale tanker (nå skjer ikke dette alltid, men det hender flere ganger i året))

-Å gi fra meg / skille meg av med ting (klarer ikke å gi bort noe / kaste noe. Da får jeg total noia og det ender med at jeg ligger i fosterstilling med nevnte ting knuget inntil meg mens jeg hvisker til den at alt skal gå bra og at jeg ikke mente å prøve å kaste den / skille meg av med den og at den må tilgi meg. Gir jeg først bort noe, angrer jeg og kommer helt på gråten.

Gråter veldig mye og angrer sterkt og er ikke til å snakke til på en stund.

Dette gjelder alt fra sjokoladebiter (gav en bit av bountyen min til pappa da jeg var 6 år og gråt i 3 dager etterpå og får tårer i øynene og kjenner angeren sige over meg, nå, 14 år etterpå) til sofaer.

-At folk skal tro at jeg er noe annet enn det jeg er, at folk skal gi meg oppmerksomhet, at folk skal legge merke til meg (det gjør meg utilpass og kvalm og jeg må gå bort derifra, ender ofte med at jeg sitter og dunker hodet i en vegg og prøver å skjære meg opp med alt fra nøkler til "piggene" på smykket mitt, eller prøver å kvele meg eller noe i den duren)

Har fobi mot:

-Edderkopper

-Veps og andre stikkende insekter

-Biller

-Små, iltre hunder

-Skogsdyr

-Sosser

-Psykologer / psykiatere / terapeuter / andre snakkemennesker

Dette er en liten del av det jeg er redd for / har angst for. Føler at jeg ikke trenger å nevne mer.

Dere trenger ikke vite mer om meg :p

For nå...

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis blitt mobbet gjennom barndommen din Datasmurf, og det er derfor du ikke føler deg noe komfortabel blandt folk og forsamlinger? No offence, men du høres ut som et typisk mobbeoffer som ikke har det noe bra på skolen og tilbringer fritiden på dataen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...