Gå til innhold

Har du angst og/ eller fobi mot noe? Fortell.

Snorre

Anbefalte innlegg

Med inspirasjon fra tvangstanke-tråden starter jeg nå denne tråden. Så er du sykelig redd for noe? Har du noen sterke fobier? Har du fobier mot absurde ting?

Selv husker jeg en periode der jeg ble helt dårlig når niesene min (Som nå er 5 og 10 år eller noe slikt) lekte i klatrestativ. Ble helt dårlig av det, ble utrolig redd. Tror det har noe med at jeg selv har høydeskrekk og var redd for at de skulle falle ned og slå seg styg eller noe. Jeg tror faktisk jeg enda ikke takler det helt. Selv takler jeg heller ikke høyder. Høydeskrekken min er ganske ekstrem. Jeg greier for eksempel ikke å klatre noe særlig høyt i stiger om jeg for eksempel skal prøve å male. Blir helt satt ut.

Så har dere noe dere har sterk fobi/angst for?

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sklier i badehaller:P slo huet en gang å svimte av....etter det har jeg hatt litt "fobi" mot det. Men ikke så ille lenger da:P

eller så har jeg "telefon fobi"... er ikke redd å ringe til folk og butikker og slikt. Men jeg besøker heller plassen personlig. til kamerater sender jeg bare tekstmelding.

Lenke til kommentar

Jeg er redd for fisk, hai, blekksprut, hvaler, krabber, hummer - ja i det hele tatt alt som lever i vannet. Synes det er skikkelig ekkelt å bade på dypt vann uten å se bunn eller føttene mine. Tenk hvis det ligger en hai og lusker på meg. Greit nok, det er sikkert ingen som har blitt spist av hai i Norge, men en må være den første. Derfor bader ikke jeg i sjøen :)

Lenke til kommentar

har ikke noe problemer med høyder, men edderkopper derimot. Herregud, blir så oppgitt over meg selv av og til, redd for de små jævlene, hørt slikt! Og krabber og andre småkryp.

Ellers er jeg blitt litt mer redd/tar det mer med ro når det gjelder sykling på snø/is etter at jeg krasja med en bil, og hatt flere nesten ulykker pga. det.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hunder.

Det er helt absurd, men jeg takler ikke de dyrene.

En venn av meg har en hund som er mindre enn katten min, men jeg spretter opp og vekk hver gang den bjeffer.

Har helt sikkert med å gjøre at jeg ble angrepet av to forskjellige hunder når jeg var liten.

7280079[/snapback]

Hadde skikkelig angst for bikkjer jeg og før... Så blei jeg sammen med ei kjerring som hadde dobberman og da ble jeg i grunn bare nødt til å lære meg å leve de. Nå synes jeg ikke de er skremmende i det hele tatt.

(hunder er nusselige.. :love: Og erde aggresive så er det bare å være like agressiv tilbake så pleier de å gi seg)

Lenke til kommentar

Er ikke lenge siden jeg skrev et innlegg i ei fobi-tråd. Omhandler vel det samme Orresnei?..eller..

Anyways,

jeg har Bathophobia, frykt for dybder. Jeg får panikk ved å svømme på dybder. Det er vel tanken på hva som befinner seg under meg som gjør at jeg får panikk. Har ved flere anledninger nesten druknet folk siden jeg får panikk i vannet og klenger meg på dem. Typisk meg å bli med å svømme til øyer og bade fra ankret båt midt på havet.

Lenke til kommentar

Veps, humler, bier og andre stikkende insekter som angriper i store hærskarer. Tråkka på et jordvepsebol da jeg var yngre, og har fått føle det på kroppen, for å si det sånn.

Er ikke glad i edderkopper heller, syns de er skumle.

Edit: Også er jeg svært lite glad i fellesdusj i svømmehall etc.. Syns av en eller annen grunn at det er ekkelt, føler at alle stirrer. :blush:

Endret av riktig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...