Gå til innhold

Temporary Internet Files i XP-pro, hvordan får jeg slettet?

JonnyBravo

Anbefalte innlegg

Tror innlegget blei slettet isted, prøver igjen...

Somsagt sjekket jeg størrelsen på mappen 'Temporary Internet Files som ligger under meg som bruker i XP'n min. Den hadde en størrelse på 2,3G så da tenkte jeg at her kan jeg frigjøre masse plass siden jeg kun har 10G-HD å gå på.

Tok "merk alt" og "delete" men etter noen øyeblikk hang alt seg, og mappen svarte ikke lenger. Tok ctrl+alt+del og stoppet prosessen.

Så sjekket jeg mappen igjen og den var tom, dvs. ingen skjulte eller vanlige filer å se, altså tom trodde jeg.

Men når jeg kjører properties viser den et innehold på 2,1G som ikke er der!?! Hva og hvor kan dem ha blitt av??

Har ikke fått frigjort noen plass på C: når jeg sjekker dette.

Samt under I.E properties står det stilt inn på 312MB som buffer/cache for lagrede internett filer.

Kan det være en form for skjult linking på denne mappen??

Uansett, helt blank så jeg håper noen kan hjelpe :???:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, hvis det er som i andre windowser, så er dette skjulte filer. du kan (og bør) slette dem. åpne IE og gå til tools/internet options/delete files+krysse av for "delete all offline content". det siste er viktig.

mens du er i options går du også inn i settings og reduserer størrelsen på mappen. du kan også gå på advanced og be om at mappen blir tømt hver gang programmet stenges. det er allright hvis du har adsl o.l., da er det ikke mye behov for slike temp filer.

husk å defragmentere hd etter at du har fjernet alt det søppelet. det består formodentlig av tusenvis av småfiler som ligger spredd ut over alt.

Lenke til kommentar

Stemmer.. Har gjort alt det som skal/skulle gjøres som jeg vet om. Har ikke defragmentert men kan ikke helt forstå hvordan dette skal ta bort noe som ikke er der men likevel blir angitt som "1,99 GB (2 141 480 145 bytes)" under properties for mappen.

Kan legge til at jeg ikke hadde slettet denne mappen på 4-5 mnd, og ja jeg kjører med bredbånd så jeg trenger ikke å lagre(mye).

Har satt størrelsen til maks 300MB og i tillegg satt på tømming av filene når jeg er off line.

Ser at cookiesene blir liggende, greit nok.

Kan det rett og slett ha oppstått noe skikkelig feil når manuell sletting i mappen hang seg opp??

Gikk også inn i DOS og kom inn i mappen, men det er ingenting der står det... Kan heller ikke nok til å få gjort noe mer i DOS-modus.

Har kjørt verktøy på HD, men her står det at Temp. Int. Files er tom...

Venter spent jeg og om noen kan hjelpe...!! :smile: :???:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...