Gå til innhold

Søker Notebook pc type lett (rundt 2kg)


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har hatt en laptop i over 2 år nå, men merker at den tingesten jeg har ikke er en veldig grei "laptop". Blir veldig fort veldig varm, er ganske tung, og er stor (for stor :()

Så hva vil jeg egentlig med en laptop? Jeg vil ha en pc tingest jeg kan ha med meg når jeg reiser, og som jeg enkelt kan få plass til i en ryggsekk. Se på filmer, skrive og surfe nett der det finnes trådløst.

 

Kriterier:

- Lett! Tenkte på max rundt 2kg.

- Kan spille enkle spill. Vil kunne sjekke innom EVE (DX7, ganske gammelt spill), men trenger ingen avanserte spill, spill som albatross18 osv :)

- Lang batterilevetid. Vil kunne sitte på en lang flytur å se på filmer. Driten jeg har nå går tom etter 1.5 timer med tv-serie titting.

- Liten. Trenger ingen kembo-skjerm. Skal ikke bruke denne til avanserte spill eller hjemmekino. Har sett litt på 12" skjermer, ser ganske greit ut.

- Fin å skrive på. Elsker laptop tastatur, og det skal være bra kvalitet og enkel å skrive på =)

- Fin å se på! Ja jeg er gay, laptopen er nødt til å være fin for øyet :) dette er ett must.

- Innebygd trådløs lan. Vil ikke ha noe ekstrakort for dette. Bluetooth er også ett pluss.

 

 

Vel det jeg kom på i første runde. Er jeg for kravstor?

Når det gjelder pris så tenker jeg på max rundt 14k, gjerne litt billigere :p

 

Når det gjelder egen research har jeg sett litt på LG sine maskiner:

 

LG-1

Fordeler med denne maskinen: Liten, fin å se på, står man kan få opptill 8 timer batteri med den optional batteripakken som ser ut som en kladd.

Ulemper: Ikke innebygd cd/dvd. Dette er jo litt teit, er nødt til å bruke ekstern. Gjør vel størrelsen en del mindre dog, er jo ultra-liten denne her.

Når det gjelder skjermkortet så aner jeg ingenting om dette innebygde intel skjermkortet? :/

 

LG-2

Denne ser litt bedre ut. Kanskje litt større, men har innebygd DVD og man får Core DUO prosessor. Er også innebygd intel skjermkort på denne som jeg er ignorant ovenfor.

 

Videre har man alle LG sine modeller her:

LG

 

Har lett litt på HW.no for andre modeller i lettvekter klassen, men har ikke funnet noe særlig annet som står ut.

 

Så er det noen som har erfaring innenfor dette området? :)

 

Takker på forhånd for alle svar! :D

 

edit: herlighet da... emnefeltet mitt var helt fint

Endret av Photon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey.

 

Jeg anbefaler at du tar en titt på IBM maskiner. De er designet for kvalitet, transport og design. Når folk ser at du har IBM, vet de at du er kvalitetsbevist!

Videre oppfyller de mindre modellene dine krav, den er i meget små og smukke versjoner :thumbup: .

Viktig er det at den tåler transport og behandling, den er laget for dette. Og ikke minst, hvis du har problemer med den, er du garantert good service.

 

Godt kjøp :cool:

 

Greb

Lenke til kommentar

Hva med mac? MacBook veier riktignok 2.2 kg, men de er de flotteste maskinene på markedet (min mening) og har meget høy batterilevetid (har hørt over 5t, men det er tvilsom konstant video-titting).

 

Det med den LGen du sier at ikke har CDrom, er nok fordi du har valgt vekk denne med en optional batteripakka. De plasseres oftest i combodriven (der CDrommen er)

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Støtter forslaget om Macbook for deg.

Det eneste som ikke vil følge opp dine kriterier er at den vil ikke klar spillene. Pga disse er bygd opp til windows (dos), OS x (unix).

Du sier du er litt "gay" av deg å vil ha en som er pen å se på. Macbooken er pen på bilder. Men vent til du ser den in real life!

Jeg er forelsket. Å jeg regner med at jeg kommer til å kjøpe den i sommeren.

 

Får i løpet av månden en liten 12" FSC Amilo Si1520.

Den veier 1,7kg. core 2 duo, 1gb RAM 120gb HDD.

De har testet den på Hardware.

Dette er bare en maskin som jeg skal ha et år før jeg kjøper meg MAC. (mutern å fattern som betaler denne pga at jeg er pengelens. Og skolen krever at jeg skal ha laptop).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...