Gå til innhold

vi vil ha skolerevolusjon NÅ!


Anbefalte innlegg

Hvis tidspunktene du ramser opp er representativt for Norge forstår jeg ikke problemet, dette er godt under en vanlig arbeidsdag.  :cool:

7293858[/snapback]

NTNU regner 1.2 arbeidsdager per ukedag, siden arbeidsmengden ikke har blitt senket etter at man gikk fra 6-dagersuke til 5-dagersuke. Allikevel klarer man seg da fint, og jeg bruker store deler av døgnet på å kjede meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herr Brun, skolen slutter aldeles ikke 1700 eller 1800. Iallefall ikke for vg1 elever.

Den begynner 8000 og de lengste dagene varer til 1515, eller var det 1615 :hmm:

7293722[/snapback]

Hvem sa jeg gikk på norsk grunnskole? Poenget var at det er enda verre i andre land. I år (vk1) går jeg i Norge, og er ferdig 15.15 to dager, 11.30 to dager og 14.30 en dag i uken =)

7293742[/snapback]

 

Stemmer, det var Frankrike det ;)

Lenke til kommentar

den moderniserende verden trenger ikke unødvendig allmennviten stoff. De som vil klare seg i den vanskelige verden får lese på internett og andre steder og lære det "allmenne" selv. La oss nå ikke gjøre det obligatorisk. Verden er ikke sånn som den var for 5-10 år siden at almenne kunnskap er absolutt et must.

 

Ja til tidlig spesialisering innenfor utdanning og

nei til norsk drittskole

Lenke til kommentar

Vel, nå er jeg personlig i ferd med å avslutte en relativt spesialisert utdanning, nemlig mastergrad i historie. I arbeidet med oppgaven min har jeg erfart at jeg hadde bruk for fagkunnskaper som går langt utover ren historie. Blant annet fikk jeg bruk for det jeg hadde lært i norskfaget, engelsk, geografi, religion, matematikk, juss, it-fag og samfunnsfag.

 

Dette mener jeg er en indikasjon på at allmennfag ikke nødvendigvis er så bortkastet som mange i denne tråden vil ha det til. Selvsagt finnes det høyere utdanninger som ikke tar i bruk like mange fagområder som dette, men jeg mener likevel det alltid er en fordel å ha kunnskaper om flere fagfelt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...