TheFifthApe Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei Jeg har et spørsmål om bærbare pc`er. Hvordan er levetiden på en laptop i forhold til en stasjonær? Hvis jeg kjøper bærbar kommer jeg til å ha den med på skolen og ellers bruke den litt til spilling. Så den kommer til å stå på ganske mye av dagen. Hvor lenge kan jeg forvente å ha en fungerende laptop? Jeg spør fordi jeg har hørt at levetdiden på bærbare er mye kortere enn på stasjonære og jeg lurer på om dette er sant. Lenke til kommentar
OmaaarS Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det kommer vel helt ann på hvilken bærbar man kjøper da. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hva mener du med levetiden? - hvor lenge maskinen fungerer feilfritt? - hvor lenge maskinen kan brukes før den ramler fra hverandre/sprekker opp/eksploderer etc - hvor lenge maskinen kan brukes hvis du koster på deler som slites ut - hvor lang tid det tar før maskinen er teknologisk avlegs Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det skadende for noen laptoper å stå på store deler av dagen? (Dell inspiron 9400) Lenke til kommentar
TheFifthApe Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Hva mener du med levetiden? - hvor lenge maskinen fungerer feilfritt? - hvor lenge maskinen kan brukes før den ramler fra hverandre/sprekker opp/eksploderer etc - hvor lenge maskinen kan brukes hvis du koster på deler som slites ut - hvor lang tid det tar før maskinen er teknologisk avlegs 7279618[/snapback] Hvor lenge maskinen fungerer feilfritt. Er det lett å koste på deler som slites ut? Må man sende den inn til der du kjøpte den fra da? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det som vanligvis ryker er harddisk eller tastatur, men dette skjer veldig sjelden. Har byttet harddisk en gang i min to år gamle maskin, og da var det min egen skyld at den forrige disken gikk dunken. Enkelt å bytte selv. Ved fornuftig bruk, og hvis maskinen ikke utsettes for spesielle belastninger/skader (fall, sterke vibrasjoner, fuktighet, sterk varme) bør en bærbar maskin kunne fungere like lenge som en stasjonær. Men ettersom en bærbar maskin ofte er på farten, er den naturligvis mer utsatt for slikt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det skadende for noen laptoper å stå på store deler av dagen? (Dell inspiron 9400) 7279628[/snapback] pga varmeutviklingen vil batteriet gradvis svekkes dersom maskinen er konstant tilkoblet strøm. Ellers har det ikke noe å si for maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå