Beer£and Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hei! kjøpte nettopp en core2duo prossesor (6600 @ 2,4Ghz) Corsair 2x512 pc 8500 Geforce 7950GT 512Mb tenkte dette skulle takle microsoft Flight simulator X på fullguffe...!! mn, det tar LAAAAnng tid å loade og det hakker stadig når du er ute og flyr... Hva er det egentlig som trengs for å kjøre det på max... og er det mulig å bruke angreretten på å levere skjemkortet mot et bedre skjermkort ? takker for alle svar ! ;D Endret 24. november 2006 av Beer£and Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ved å tippe uten å ha spilt spillet tror jeg du har for lite minne. Så langt jeg husker krevde den FS versjonen jeg spilte enorme mengder med minne for å kunne lagre mest mulig landskap fremover og slippe loade fra disk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hmm du skal ha en pc som skal fungere helt topp med de specsene du her viser. Tror det må være andre ting enn det. http://www.microsoft.com/games/flightsimul...oduct_info.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) eller så kan du prøve med affinitet på en kjerne. 2 kjerner kan få visse spill til å lagge. Endret 13. november 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Det tar enormt lang tid å loade spillet hos meg også, og jeg har 3 gb minne. Men hvis du åpner spillet, lukker det, og åpner det senere uten å ha skrudd av pc'n først, så loader spillet mye fortere. Det hakker litt hos meg når jeg flyr også, skru ned grafikken til det ikke hakker. Det er spesielt trær og bygninger som gjør at det hakker mest. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du kan ikke kjøre FSX på "full guffe"...du kan ikke kjøre FS2004 engang på full guffe..spillet kommer med innstillinger som kommer til å gruse high-end-systemer de neste 3-4 årene. Om du bruker 50.000 på en QX6800, to 8800GFX i SLI og 4GB minne, så kan du fortsatt bare spille det på rundt medium settings. Slik er det bare. Med litt tuning, prøving og feiling, så skal du klare å få det til å flyte noe lunde samtidig osm det ser helt greit ut med det systemet der. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du kan ikke kjøre FSX på "full guffe"...du kan ikke kjøre FS2004 engang på full guffe..spillet kommer med innstillinger som kommer til å gruse high-end-systemer de neste 3-4 årene. Om du bruker 50.000 på en QX6800, to 8800GFX i SLI og 4GB minne, så kan du fortsatt bare spille det på rundt medium settings. Slik er det bare. Med litt tuning, prøving og feiling, så skal du klare å få det til å flyte noe lunde samtidig osm det ser helt greit ut med det systemet der. 7279650[/snapback] Men hvis man skaffer seg den nye Geforce 8800 serien når Vista og DX10 blir lansert burde vel det hjelpe litt på grafikkproblemet? *legge av noen tusenlapper* Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 http://www.flightsim.no/forum/showflat.php...&fpart=all&vc=1 Lenke til kommentar
Beer£and Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 men, tror dere windows vista + 1gb minne ville ha julpet ? pga. spiller i 20 sec med alt på high 100% glatt.. og plutselig låser bildene seg i 5 sec ps! noen som hvet hvordan jeg kan se fps ? ;P Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 men, tror dere windows vista + 1gb minne ville ha julpet ? pga. spiller i 20 sec med alt på high 100% glatt.. og plutselig låser bildene seg i 5 sec ps! noen som hvet hvordan jeg kan se fps ? ;P 7279879[/snapback] www.fraps.com hvis du hadde brukt 1400kr mere på skjermkort, så hadde du fått ett skjermkort, som er ca dobbelt så kjapt, enn det du har nå + at du får glede av DX10 når den tid kommer Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) når dere begynner å snakke om det, så frister det litt å kjøpe en råskinn pc med 8800GTX så jeg kan spille alle fete spill med maks grafikk og masse AA & AF har allerede en dell 2007 wfp så skjermmessig er jeg ganske klar flight sim x ser rimelig pent ut og om jeg får si det selv Endret 13. november 2006 av Thomas_H Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jepp. FSX er helt utrolig i utgangspunktet, men det tar helt av, hvis man i tillegg har Track-IR og skikkelig bra joystick! Se hva Track-IR kan gjøre her: http://www.naturalpoint.com/trackir/02-pro...videos-all.html disse selges på flightsim.no og multicom.no Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du kan ikke kjøre FSX på "full guffe"...du kan ikke kjøre FS2004 engang på full guffe..spillet kommer med innstillinger som kommer til å gruse high-end-systemer de neste 3-4 årene. Om du bruker 50.000 på en QX6800, to 8800GFX i SLI og 4GB minne, så kan du fortsatt bare spille det på rundt medium settings. Slik er det bare. Med litt tuning, prøving og feiling, så skal du klare å få det til å flyte noe lunde samtidig osm det ser helt greit ut med det systemet der. 7279650[/snapback] Men hvis man skaffer seg den nye Geforce 8800 serien når Vista og DX10 blir lansert burde vel det hjelpe litt på grafikkproblemet? *legge av noen tusenlapper* 7279671[/snapback] Litt nyere effekter ja. Men Vista vil vel yte et par prosent dårligere noen måneder etter release neste år i forhold til XP. Så det man får av nye effekter betaler man kanskje med litt dårligere ytelse og driverer med barnesykdommer/manglende optimalisering. Kommer til å bygge en Core 2 Duo / GF8800-rig til neste år med Vista, men regner med å dualboote med XP ut 2007 iallefall. Lenke til kommentar
Beer£and Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ved å tippe uten å ha spilt spillet tror jeg du har for lite minne. Så langt jeg husker krevde den FS versjonen jeg spilte enorme mengder med minne for å kunne lagre mest mulig landskap fremover og slippe loade fra disk. 7279425[/snapback] da har jeg bestil en pakke med 2 Gb minne... så det blir å spille flight sumulator X med 3Gb minne (1066Mhz) Går det ikke bedre nå, blir det et kraftig slag i bordet Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ved å tippe uten å ha spilt spillet tror jeg du har for lite minne. Så langt jeg husker krevde den FS versjonen jeg spilte enorme mengder med minne for å kunne lagre mest mulig landskap fremover og slippe loade fra disk. 7279425[/snapback] da har jeg bestil en pakke med 2 Gb minne... så det blir å spille flight sumulator X med 3Gb minne (1066Mhz) Går det ikke bedre nå, blir det et kraftig slag i bordet 7283342[/snapback] Jeg har også 3 gb minne, men litt tregere enn deg. Det går ganske raskt å loade kontra kompisen sin pc med 2 gb. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vil du ha det enda raskere?? FSX Tweaks* Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Vil du ha det enda raskere?? FSX Tweaks* 7343641[/snapback] Thanx Pc'n min har nå gått i stykker og jeg venter på ny.. håper den vil kjøre spillet bedre. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 her kan du teste om du har recommended hardware til forskjellige spill http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 her kan du teste om du har recommended hardware til forskjellige spill http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl 7345779[/snapback] Prøvde det, det var jo helt ute og kjørte! Lenke til kommentar
Beer£and Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Da har jeg putta in 2 ekstra gigbyte med minne... tar litt tid å få opp spillet, men når spillet(menyen) kom opp, var det som en drøm satte alt på Ultra High, 1280x1024x32 (LCD) og alt annet jeg kunne finne som var krevende Derretter valgte jeg et sesna fly, og Flyplassen var ikke akurat krevende (Værnes, Trondheim) men, FFyyyyyytttttyyyyy rakker'n! for en grafikk. Alt gikk glatt.. 3 Gb anbefalles på det høyeste!!!! ************ Ps! noen som vet hvor man kan finne drivere til mitt skjermkort (nvidia 7950GT) har prøvd www.nvidia.com / www.gainward.com men, får bare 7800,7900 serien. Driveren godtar ikke skjermkortet. står at skjermkortet er for nytt. men, skjermkort driveren som var med ble lagd i vår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå