Kaldvann Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har nylig gått til innkjøp av Canon MV960 Jeg brukte Windows sitt program til å "spille over" filmen til pc`n(og jeg valgte beste kvalitet hele veien), å det første jeg stusset over var størrelsen på fila når den var ferdig med å overføre. 45 minutter med film tok bare 164mb, noe som forundret meg veldig når jeg hadde hørt snakk om at filmene gjerne tok opp til 12gb for 1 time. I tillegg var oppløsninga bare på 320 x 240. Har jeg gjort noe galt? eller er bare kameraet så dårlig? Vurderer å returnere det for å bruke litt mer penger på et bedre ett, tenkte på Panasonic NV-GS180E-S. Kommer jeg til å merke stor forskjell? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Bruk firewire, so går det fint. USB fungerer stort sett for streaming av video i dårleg kvalitet, men med firewire vil du få full kvalitet (ca. 13GB/time, 720*576). Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Jeg brukte firewire. Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å overføre via USB på dette kamera Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hmm, kan vere det, eg veit ikkje anna enn at det er USB-utgang på det og USB-kabel inkludert. Sjølvsagt fyrst og fremst for overføring av bilete/video frå minnekort. Rart at det ikkje skulle fungere, men du kan prøve WinDV i staden. Det er eit lite gratisprogram for overføring av video frå DV-kamera. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har nylig gått til innkjøp av Canon MV960Jeg brukte Windows sitt program til å "spille over" filmen til pc`n(og jeg valgte beste kvalitet hele veien), å det første jeg stusset over var størrelsen på fila når den var ferdig med å overføre. 45 minutter med film tok bare 164mb, noe som forundret meg veldig når jeg hadde hørt snakk om at filmene gjerne tok opp til 12gb for 1 time. I tillegg var oppløsninga bare på 320 x 240. Har jeg gjort noe galt? eller er bare kameraet så dårlig? Vurderer å returnere det for å bruke litt mer penger på et bedre ett, tenkte på Panasonic NV-GS180E-S. Kommer jeg til å merke stor forskjell? 7279231[/snapback] Dette kameraet har USB2.0-utgang, det er den kontakten i mellom AV og DV (bak dekselet) på dette bildet: Ut fra det som står på Canons hjemmesider, med andre ord veldig lite, kan det tyde på at denne USB-porten dog bare er til å lese minnekortet, ikke streame DV-filmen. Du bør prøve å legge inn programvaren som fulgte med kameraet, og streame filmen med den. Det skal jo ikke være nødvendig, men det er jo lurt å prøve før du leverer tilbake kameraet. Du skal ha en filmstream i 720x576 pixler lagret som DV AVI-filer... Hvis du leser denne testen til Akam, ser du en sammenlikning mellom Canon-kameraene og Panasonic NV-GS37, som er en lillebror til NV-GS180. Som du antakelig ser, er fargegjengivelsen veldig mye bedre på Panasonic, og pga 3CCD er også fargegjengivelsen enda bedre på NV-GS180 enn på NV-GS37. Du vil med andre ord antakelig merke god forskjell. Når det er sagt, kan det være at du må ofre litt funksjonalitet, så jeg vil ikke bare si løp og bytt... Bl.a. har Canon-kameraet ditt DV-inn og analog inn, noe Panasonic ikke har på de billigste modellene (analog inn har ikke Panasonic selv på de dyre modellene), og innebygget linsedeksel er unektelig veldig praktisk. Er dette egenskaper du kan unnvære, kan du vurdere å bytte til Panasonic (hvis det ikke koster deg noe særlig; har du kjøpt på Elkjøp er det jo ikke noe problem). Da får du også lavere støy fra drivverket på filmen du tar opp, og mulighet til å streame filmen over USB. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Beklager min udugelighet! men jeg fant i går kveld ut at jeg ikke hadde øverført i beste kvalitet. Jeg hadde overført i "pc-vennlig" kvalitet som WMM(Movie Maker) anbefalte meg. Når jeg valgte å overføre i kvaliteten som var beregnet for overføring tilbake til MiniDV så ble oppløsningen 720*576. Noe som var mye mer tilfredstillende =) Så jeg må nå revurdere mine tanker om å "bytte" kamera =) Vet ikke om dette passer seg her.. men noen som kan anbefale et program for redigering(gjør ikke noe om det koster penger) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Vet ikke om dette passer seg her.. men noen som kan anbefale et program for redigering(gjør ikke noe om det koster penger) Sjekk ut denne tråden for tips om programmer:Oversikt over redigeringsprogram. (OPPD. 31/08). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå