Exolic Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hei. Har en Skoda Felicia 1.3 '96. Hadde et problem med at termostaten tok kvelden, så motoren ikke blei varm. Da gikk motoren dårlig, og når jeg trøkte gassen i bånn så virker det som om den blir "kvalt". Bytta Termostat så nå blir motoren varm, men har fortsatt problemet før den blir varm. Når jeg starter opp bilen og ruser den litt mens den er kald så spyr den ut eksos. Gir jeg forsiktig gass mens jeg kjører så går det som regel greit. Men så fort jeg trykker gassen i bånn så virker det som motoren drukner. Så fort den blir litt varm så går den finfint! Noen tips om hva dette kan være?`Er det i tilfelle skadelig å kjøre med bilen hvis jeg lar motoren blir varm før jeg kjører? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Motoren skal gjerne være varm når den brukes. Derav termostaten. Du har rett i at motoren drukner. Den får for mye bensin i forhold til luft. Typisk antiscenarie er choke. Det kan naturligvis være andre småting - men ting tyder på at det er for meget bensin. Går ut ifra at du ikke vedlikeholder bilen selv; når var den sist på service? Lenke til kommentar
Exolic Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ja veit at motoren gjerne skal være varm når den brukes! Men den skal jo gå ordentlig før den kommer opp i varme. Er usikker på når bilen var på service sist, da jeg kjøpte den brukt for 1 års tid siden. Men stemmer at det er på tide å få den på service ja. Så har bestilt time nå den 13. desember. Men hadde vært fint å fått fikset dette før det! Tenkte meg at det var noe med bensinen og no choke. Men hva har jeg ikke peiling på hehe Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Choke? Er det ikke innsprøytning da? Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 jo.. er ikke choke på de.. feilen her er at du har en felicia.. kvitt deg med den skrot den for 1500 og skaffe deg noe vettu... det som kan være og har vært problemer er en mulig temp føler eller gasspjeldstiller...evt en lambdasonde... hadde den ikke fuska når den ble varm kunne det vært tett eksosanlegg og. Sikker på den ikke fusker ved varm motor og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå