Gå til innhold

Legge DVD'ene inn på HD.

Anbefalte innlegg

Arbeider for tiden med ett lite prosjekt på hjemmebane der jeg skal samle alle mine dokumentarer, filmer og tv-serier, samt musikk og musikk-videoer på en filserver.

I den forbindelse har jeg ett ønske om å legge alle filmene jeg har på DVD inn på den serveren i full kvalitet med undertekster og muligens også noe ekstramateriale.

Dette skal så være tilgjengelig for bruk i en HTPC (som kjører f.eks. "MediaPortal") som DVD'er og ikke som f.eks. DivX'er.

En løsning jeg kan tenke meg er å legge inn bilder av DVD platene (f.eks. *.bin filer), for så å ha en funksjon i HTPC-programmet som gjør følgende:

- Alle filmene ligger inne på film-lista i programmet

- Når jeg så velger den filmen jeg ønsker blir bildet automatisk mountet, og filmen starter opp.

Finnes det noen mediaportaler med denne funksjonen, eller er det noe jeg må ta utenom mediaportalen i ett eget program? Og må jeg da eventuelt programere dette selv?

Eventuelt andre løsninger på denne problemstillingen?

PS! Ja, jeg vet at jeg vil trenge MYE lagringsplass.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm den der så slettes ikke dum ut nei, skal prøve den.

Takk for tipset :)

Edit:

Hmm...

If you whish to copy your DVD, you can run a tool that removes copy protection at driver level, and lets "My Movies" and other programs access the DVD as if it was not copy protected. SlySoft AnyDVD is used by many users to remove copy protection.

Noen som vet om ett slikt program? Eller må jeg bruke f.eks. DVD-shrink?

edit 2:

AnyDVD skal vist gjøre susen :)

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...