Pengi Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har hatt pc'en i et par måneder nå, og alt har gått som smurt. Plutselig i går "klikket" bare maskinen ut av det store intet, mens jeg satt og jobbet i word. Maskinen lar seg nå kun slåes på, men den booter ikke. Så jeg får ikke noe skjermbilde eller noe form for liv på skjermen i det hele. Viften sviver, og cd-rommet ser og ut til å svive. Har tatt ut harddisken, og det er heller ikke noe problem med denne. Noen som har hatt noe lignende problem, og vet råd?? Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hmm. gjort noe i bios? i form av clokking etc? få restartet bios. se om det hjelper. Når du starter pcen.. trykk mange ganger på del for å se om du kommer deg i bios?! Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 hmm. gjort noe i bios? i form av clokking etc? få restartet bios. se om det hjelper. Når du starter pcen.. trykk mange ganger på del for å se om du kommer deg i bios?! 7279144[/snapback] Nei, biosen hade uansett minimalt med valg såvidt jeg husker, så tviler på at det hadde vært mulig å gjort noe der som ville "ødelagt" maskinen. Så nei har ikke clokket den... Å om jeg ikke kommet meg inn i biosen, går det an å resarte den manuelt som på en stasjonær (eller er det cmosen??)? Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) En tilleggs opplysning kan være at lyset, som lyser når maskinen jobber, lyser konstant. Så det "blinker" ikke slik som det vanligvis gjør på denne bærbare, eller for så vidt alle pc'er. Har og koblet pc'en til ekstern skjerm og tv, så tror ikke det er skjermen som er gåen.. Endret 13. november 2006 av Pengi Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Sikker på at harddisken er uskadet? Når lyset lyser konstant kan det være at den prøver å lese fra disken men får ikke svar Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hmm ser ut som om det er noe feil ved koblinger ellerno. for hvis lyset lyser konstant er det + å - feil. kontakt produsent.. mulig kontakt som har brent seg. reklamasjon Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Sikker på at harddisken er uskadet? Når lyset lyser konstant kan det være at den prøver å lese fra disken men får ikke svar 7279311[/snapback] Ja, har tatt den ut av pc'en satt den inn i et ekstern kabinett, koblet den til den stasjonærer maskinen min, og ja alt var som det skulle.. Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 hmm ser ut som om det er noe feil ved koblinger ellerno. for hvis lyset lyser konstant er det + å - feil. kontakt produsent.. mulig kontakt som har brent seg. reklamasjon 7279326[/snapback] Jepp, ser ut som om jeg får gjøre det.. Ganskje kjipt da den nylig var inne til reperasjon pga. defekt web-cam... Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Må forresten trekke tilbake det at det "jobber" hele tiden, for nå blinker "jobbe-lyset" som vanlig.. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 vanskelig å si. jeg må få sett på pcen for å få et innblikk i hva som skjer. er vanskelig over nett. men lykke til. du får levere den til produsent. :/ Lenke til kommentar
Pengi Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Uff, litt mye tull fra min side nå... Men maskinen starter visst som vanlig, bare skjermen som ikke viser noe.... Men da er det kanskje ikke så merkelig at hverken tv-ut eller ekstern pc-skjerm fungerer, om grafikk-kortet er røket?? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er ikke sikkert at det er dette som er problemet, men tidligere har jeg sett tilfeller der man har trodd at maskinen ikke startet, men i virkeligheten har det vært den knappen som slukker baklyset til skjermen når lokket lukkes som har hengt seg opp. Verdt å sjekke. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 hmm.. sjekk at kablene er godt i. at ingen pinner i kablene er brukket. hvis de er ok så prøv å koble til bare laptopskjermen. hvis ikke koble til tv og etter 4 min når du har startet opp trykker du alt + f5 eller alt + f6 eventuelt fm + skjerm hvis det er en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå