kikkan87 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) hei! oppdatert> Jeg onsker aa kjope en ny maskin, til Ca. 5000. Hva skal jeg velge? Spill er ikke det vigtigste, maskinen skal heller brukes til musikk/surfing ect. ... Jeg skal ha meg ny maskin, og lurer paa hva dere syns med aa kjope en pc kontra en mac? f.eks en Mac mini kontra en compaq med amd athlon 64 3500+ pros, 1024mb ram, 200 gb hd og nvida geforce til 4999. Har det mye aa si om jeg kjoper pcen i paa elkjop/lefdal/xpert kontra spesialiserte nettbutikker? (komplett ect) Hva vil dere anbefalt aa kjope? prisklasse opp til 5000 for Pc, og Hvis det kommer opp i 10.000 Vil jeg heller vurdere en MAC. takk! Endret 14. november 2006 av kikkan87 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kommer jo ann på hva slags Mac og ikke minst hva du skal bruke maskinen til da. Det er vanskelig å gi råd uten å vite hva bruksområdet er. Lenke til kommentar
kikkan87 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Ja skjonner. Maskinen skal brukes til hverdagsbruk, surfing , musikk, video, nedlastning, men ogsaa kunne brukes til aa ta opp musikk med. fler? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Mac ser iallefall gjennomført pent ut, og det er rimelig fritt for virus, spyware o.l. Det jeg mener trekker ned, er at Mac er noe dyrere enn vanlige PC'r, i tillegg er det endel kompatibilitets (SP? ) problemer, endel programmer fungerer ikke på Mac. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Om du trenger å kjøre mange Windows-programmer og spill er det greiest med PC, om du kan klare deg uten er det bedre med Mac: Ingen virus, trojanere, ormer, og et litt bedre brukergrensesnitt. Samt god støtte for all maskinvaren som følger med maskinen; ingen trøbbel med jalla trådløsdrivere osv. Mac Mini har fordelen av å være ganske stille, og ulempen av å ha liten og treg harddisk (laptop-disk). Lenke til kommentar
kikkan87 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 takk for tilbakemeldingene! Spill er ingen stor krise, den skal ikke forst aa fremst brukes til spill!! Men Hva ville dere valgt for ca. 5000 kroner? c. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå