xzibiz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Har et lite problem.. Har bare tillgang til trådløst nettverk, dette er da kobler til ein win xp maskin ved hjelp av usb. Men så har eg ein linux server som eg skulle hatt på nett bare for å teste litt. Så derfor lurte eg på om det var mulikt å route internettet fra usb'en til det eine nettverkskortet sånn at linux maskinen fekk internett og at port 22 var open sånn at eg fekk tillgang til den fra internett.. ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 skulle ikke være noe problem. Er dette to ulike pcer som er koblet sammen med nettverkskabel, og du vil ha trådløst på linuxen? Du kan alternativt dele internett fra XP maskinen, om du har trådløst og kabel her. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ja har trådløst usb kort i win xp maskinen., så ska internettet deles til linuxen ved hjelp av kabel. MEN eg MÅ ha port 22 open fram til linuxmaskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Åpne i de brannmurene du har som berøres, så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå